عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

رو نمایی از سردیس جانباز شهید دکتر اکبر عرب زاده و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه

رو نمایی از سردیس جانباز شهید دکتر اکبر عرب زاده و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه سه‌شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

در آغاز اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی کردستان، ضمن رونمایی از سردیس جانباز شهید دکتر اکبر عرب زاده، مزار شهدای گمنام دانشگاه غبارروبی و گلباران شد.

در این آیین معنوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فلسفه برگزاری چنین مراسماتی عمل به آیه شریفه "وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَانَّها مِن تَقْوی القلوب" است که بدین معنی است "هرکس شعائر الهی را بزرگ شمارد، این کار نشانه ی تقوای دلها است" و بنابراین تعظیم شعائر انقلاب اسلامی از اهداف این مراسم است.

حجت الاسلام و المسلیمن حسن عارضی تقوای دلها را بالاترین درجه تقوا بیان نمود و ادامه داد: شهدا از زمره کسانی بودند که الله متعال را نه به خاطر ترس از جهنم و یا ورود به بهشت، بلکه به خاطر رضایت و دوست داشتن، عبادت می نمودند.

وی شهدای مزار دانشگاه علوم پزشکی کردستان را زنده بیان نمود و اظهار داشت: این شهدا گمنام نیستند بلکه آگاهی داشته و نزد خداوند رزق دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: یکی از خصوصیات شهدا این است که خداوند را نگاه می کنند و این از بالاترین درجات نزد پروردگار است.

حجت الاسلام عارضی ضمن اشاره به سردیس جانباز شهید دکتر اکبر عرب زاده در دانشگاه بیان داشت: شهید دکتر اکبر عرب زاده چهارم آذر۱۳۴۱، در شهرستان بیجار چشم به دنیا گشود که پس از حضور در جبهه به عنوان افسر وظیفه، در کوشک بر اثر اصابت گلوله قطع نخاع و در تاریخ بیستم خرداد ۱۳۷۳ بر اثر عوارض ناشی از آن به شهادت رسید.

وی مطالعه زندگی نامه این شهید را به همگان سفارش نمود و افزود: درس های بی شماری در زندگی نامه این شهید بزرگوار وجود دارد که از آن جمله تاکید ایشان بر نماز و مدد گرفتن از نماز در سختیها است.

گفتنی است در این مراسم پر فیض که با حضور مشاور مقام عالی وزارت بهداشت در بهداری رزمی، جانشین فرمانده سپاه استان، سرپرست، اعضای هیات ریسه، مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان، خانواده های شهدای عظیم الشان جامعه پزشکی کردستان به همراه جمع کثیری از مسئولین و کارکنان دستگاه ها و ادارات استانی و شهرستانی همراه بود، حاضرین پس از رونمایی از سردیس شهید دکتر عرب زاده، با غبار روبی، اهداء شاخه گل و قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.