عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان نخبه‌ی کشور در سومین کنگره التهاب سیستم عصبی در مشهد

دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی التهاب سیستم عصبی گفت: برای توسعه‌ی میدان اثر کنگره التهاب در سیستم عصبی و ارتباط قوی‌تر مجامع دانشگاهی و علمی با اقشار گوناگون، ۸ دانش‌آموز برتر از تربت حیدریه، بندر عباس، شیراز، مازندران و مشهد از شش نقطه‌ی دانشگاهی کشور که توسط دانشگاه‌های این مناطق انتخاب شده‌اند در کنگره به طرح ایده‌های  خود می‌پردازند.

دکتر سجاد سحاب نگاه افزود: محور مهم ایده‌های دانش‌آموزی، راهکارهای پیشگیری از بیماری‌ها و اختلالات عصبی می‌باشد و دانش‌آموزان دیدگاه‌های خود را در این زمینه ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در این کنگره در نظر داریم اقشار مختلف علم‌آموزان از سطوح دبیرستان تا آخرین مقاطع علمی دانشگاهی را وارد مباحث علمی کنیم و از طرفی، پیشگیری از بیماری‌های عصبی را تا سطوح مدارس گسترش دهیم.

وی اظهار داشت: به ایده‌های برتر دانش‌آموزی در زمینه‌ی پیشگیری، جوایزی تعلق خواهد گرفت.

دکتر سحاب نگاه افزود: در بخش دانشجویی، تیم‌هایی از دانشجویان دپارتمان مغز و اعصاب، به صورت داوطلبانه تیم‌هایی را تشکیل داده‌اند که در روزهای قبل از کنگره، در پارک‌ها در خصوص پیشگیری از بیماری‌های عصبی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی می‌کنند و گزارش کمپین در کنگره به مهمانان ارائه خواهد شد.

{jcomments on}