عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

آغاز به کار سومین کنگره‌ی بین‌المللی التهاب دستگاه عصبی و سومین فستیوال دانشجویی علوم اعصاب

سومین کنگره‌ی بین‌المللی التهاب دستگاه عصبی و  فستیوال دانشجویی علوم اعصاب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کارکرد.

دبیر اجرایی سومین کنگره‌ی بین‌المللی التهاب دستگاه عصبی و سومین فستیوال دانشجویی علوم اعصاب در گفتگو با وب دا اظهار کرد: این کنگره طی روزهای ۲۱ الی ۲۳ خرداد در محورهای مالتیپل اسکلروز،صرع و اختلالات تشنج، صدمات مغزی (نوروتروما)،بیماری های نورودژنراتیو،نوروفیزیولوژی درد،اختلالات عصبی عروقی،اختلالات عصبی ماهیچه ای و سلول های بنیادی عصبی و پزشکی بازساختی با حضور اندیشمندان استادان و نخبگان ر شته‌های مختلف علوم اعصاب از کشورهای آلمان، ایران و کانادا در حال برگزاری است.

دکتر سجاد سحاب به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در چهار گروه بیماری‌های ام‌ اس، سردرد، صرع، پارکینسون و درمان با سلول‌های بنیادی اشاره کرد و گفت: این کارگاه‌ها در دو بخش بالینی و پایه برگزار می‌شوند و برخی از آنها به صورت مشترک با مشارکت اساتید ایرانی و آلمانی و برخی دیگر توسط استادان آلمانی و کانادایی برگزار می‌شود و لذا استادان و دانشجویان شرکت کننده در کارگاه‌ها باید آمادگی کامل برای حضور در این کارگاه‌های علمی را داشته باشند.

به گفته‌ی دبیر اجرایی  سومین کنگره‌ی بین‌المللی التهاب سیستم عصبی۳۵۰ مقاله به صورت پوستر، سخنرانی دانشجویی و سخنرانی پانل در این کنگره ارائه می‌شود.

وی گفت: حضور ۱۸ مهمان خارجی از دانشگاه‌های آلمان و کانادا و ۱۹ مهمان علمی از دانشگاه‌های مختلف کشور نیز در این مجمع علمی حضور دارند.

دکتر سحاب ، از ویژگی خاص کنگره‌ی امسال برای دانشجویان رشته‌های مغز و اعصاب یاد کرد و گفت: در نظر است  از بین دانشجویانی که مقالات علمی اصیل و غیر مروری به کنگره ارائه می‌دهند شش نفر را با هزینه‌ی دانشگاه مونستر آلمان به آن کشور اعزام و با اعطای بورس فرصت مطالعاتی در آلمان، آنها را به مطالعه و تحقیق در خصوص پژوهش مورد علاقه‌شان هدایت نماییم.

وی در خصوص نحوه‌ی انتخاب این دانشجویان برای اعطای بورس گفت: مقالات این رقابت علمی، برای بدست آوردن بورس مطالعاتی، توسط استادان آلمانی بررسی و انتخاب می‌شوند و لذا باید هم با تسلط به زبان انگلیسی نوشته شده باشند و هم اینکه متد‌ها و تکنیک‌های پژوهشی آنها مطابق با پروتکل‌ها و استانداردهای بین‌المللی باشد.

دکتر سجاد سحاب در زمینه‌ی برگزار کنندگان و همکاران این گردهمایی علمی گفت: دپارتمان علوم اعصاب و گروه مغز و اعصاب دانشگاه، مرکز تحقیقات روان‌پزشکی، انجمن مغز و اعصاب ایران و انجمن مغز و اعصاب خراسان رضوی، و نیز مرکز علوم اعصاب شفای تهران به صورت فعال در این کنگره مشارکت دارند و در بخش بین‌المللی همایش نیز دانشگاه مونستر آلمان و دانشگاه یوبی‌سی کانادا همکاری و مشارکت دارند.

{jcomments on}