عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تولید ماده رمینرالیزه کننده و ضدپوسیدگی دندان به همت پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به همت پژوهشگران دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ماده رمینرالیزه کننده و ضدپوسیدگی دندان طراحی و تولید شده است.

به گزارش وب دا، در راستای ماموریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه، گروهی از پژوهشگران دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به معرفی روشی جدید و ارزان به منظور استخراج کازئین فسفوپپتید به عنوان ماده اولیه تولید کازئین فسفوپپتیدآمورفوس کلسیم فسفات(CPP-ACP) شدند.

این محصول به همت دکتر حسین باقری و دکتر عبدالرسول رنگ رزی از اعضای هیات علمی مراکز تحقیقات مواد دندانی و دندانپزشکی و دکتر فرامرزی و دکتر حجت پناه عضو این تیم تحقیقاتی طراحی و تولید شده و در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت اختراع رسیده است.

کازئین فسفوپپتید ((CPP با مهار کلسیم فسفات در pH غیر اسیدی  در حالت آمورف و اتصال به پلاک دندانی، بعنوان منبعی فوق اشباع از کلسیم فسفات منجر به افزایش رمینرالیزاسیون و کاهش دمینرالیزاسیون دندان ها در زمان  ایجاد پلاک پوسیدگی زا می شود.

وجود این ماده استراتژیک در محصولات خوراکی مانند آدامس و محصولات بهداشتی دهان از جمله خمیردندان های ساخت داخل کشور می تواند نقش مهمی در کاهش قیمت محصولات حاوی این ماده و افزایش قدرت رقابتی خمیردندان های ساخت ایران با محصولات مشابه خارجی و بهره مندی عموم مردم کشورمان از این کالای موثر و ارتقای عدالت در حوزه سلامت را ایفا نماید و دارای قابلیت صادراتی با ارزش افزوده بالا محسوب می شود.

{jcomments on}