عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه های مونستر آلمان و علوم پزشکی مشهد

در آستانه برگزاری سومین کنگره بین المللی التهاب در سیستم عصبی ، رییس دانشگاه مونستر آلمان و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش وب دا، در نشست مشترک دانشگاه مونستر ودانشگاه علوم پزشکی مشهد، مسوولین دپارتمان های مغز و اعصاب دو دانشگاه، فعالیت های نهادهای متبوع شان را تبیین کردند.

در این نشست جمعی از مدیران گروه های آموزشی، اعضای هیات علمی، روسای مراکز تحقیقات علوم اعصاب و دپارتمان مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حضور داشتند و در خصوص پیشرفت های علمی و فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیحاتی را به مهمانان آلمانی ارائه دادند.

در پایان این نشست علمی، یک تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه به امضا رسید.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص مفاد این تفاهم نامه به وب دا گفت: در این تفاهم نامه تبادل دانشجو بین دو دانشگاه مورد موافقت قرار گرفت.

دکتر محمد اعتضاد رضوی افزود: علاوه بر این، در باره ی تاسیس و راه اندازی یک ژورنال علمی برای تولید مقالات و تحقیقات مشترک در زمینه علوم اعصاب نیز توافق به عمل آمد.

وی خاطر نشان کرد: تاسیس یک مدرسه تابستانی در زمینه علوم اعصاب که دانشجویان ایرانی را به آلمان و دانشجویان آلمانی را به ایران گسیل دارد نیز از دیگر توافقات این تفاهم نامه بود.

دکتر اعتضاد رضوی گفت: هزینه اعزام و اقامت دانشجویان طرفین، به عهده ی خودشان خواهد بود اما دانشگاه های طرف توافق، تلاش می کنند در این زمینه به دانشجویان مساعدت کنند.

رییس دانشگاه مونستر آلمان نیز این توافق را بسیار مثبت توصیف کرد و گفت: بسیار خوشحال هستیم که با دانشمندان ایرانی در علوم اعصاب دیدار و گفتگو داشته ایم.

پرفسور سون مویت به وب دا گفت: به نظر من زمینه های مشترک همکاری بین دو دانشگاه بسیار قوی است و خصوصا در زمینه علوم اعصاب و درمان های تسکینی در بیماران سرطانی، این همکاری ها می تواند توسعه یابد.

وی اظهار امیدواری کرد که کنگره بین المللی التهاب در سیستم عصبی که از ۲۱ تا ۲۳خرداد در مشهدبرگزارمی شود، زمینه ی مناسب تری برای گسترش همکاری های علمی بین دو دانشگاه فراهم سازد.

شایان ذکر است سومین کنگره بین المللی التهاب در سیستم عصبی و سومین فستیوال دانشجویان رشته های مرتبط از فردا به مدت سه روز در مشهد برگزار می شود.

در این کنگره ۲۰ استاد اروپایی مغز و اعصاب و رشته های مرتبط به همراه مسوولین دانشگاه مونستر آلمان در کنار استادان علوم اعصاب از سراسر کشور، مباحث مربوط به التهاب در بیماری های سیستم عصبی را به اشتراک می گذارند و در خصوص سلول های بنیادی در درمان این بیماری ها به گفتگو و تبادل نظر می پردازند.

{jcomments on}