عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

دیدار مسئولان ارشد آژانس سازمان ملل با رئیس دانشگاه اصفهان

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه اصفهان، در این دیدار دکتر طالبی به بیان زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری دانشگاه اصفهان با سازمان ملل پرداخت و کنفرانس اقتصادی توسعه پایدار و همکاری‌های منطقه‌ای را فرصتی مناسب برای شروع همکاری‌های علمی دانشگاه و این مراکز پژوهشی اعلام کرد.

وی همچنین ضمن معرفی دانشگاه اصفهان به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور، به دایر بودن قطب علمی اقتصاد بین‌الملل این دانشگاه اشاره و از تحکیم روابط دانشگاه با سازمان ملل استقبال و بر توسعه این روابط تاکید کرد.

در ادامه دکتر میکیچ مدیر کمیسیون اجتماعی و اقتصادی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این کمیسیون ارائه و بیان داشت: کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه به‌عنوان مرکز همکاری‌های منطقه‌ای سازمان ملل متحد در ترویج همکاری بین کشورها برای دستیابی به توسعه فراگیر و پایدار، فعالیت دارد واسکاپ با در برگرفتن ۵۳ کشور عضو و ۹ عضو وابسته، بزرگ‌ترین پلتفرم بین‌المللی بین دولتی است و به‌عنوان بزرگ‌ترین اتاق فکر منطقه‌ای تلاش دارد تا با فراهم آوردن تحلیل‌های کاربردی برای کشورها آن‌ها را در مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیست منطقه یاری کند.

وی ادامه داد: تمرکز استراتژیک این کمیسیون بر تحقق برنامه‌های توسعه پایدار است که با حمایت از همکاری و همگرایی منطقه‌ای برای واکنش به آسیب‌پذیری‌های مشترک، همکاری‌های مالی و همگرایی بازارها است. همچنین این کمیسیون برای دولت‌ها خدمات مشاوره‌ای به‌منظور سیاست‌گذاری، ظرفیت‌سازی و کمک فنی در جهت دستیابی به توسعه پایدار و جامع کشورها فراهم می‌آورد.

سپس هونگجو هام، مسئول کمیساریای سازمان ملل با اشاره به سیل اخیر در کشور اشاره کرد: این‌گونه رویدادها مخاطره‌ای برای دستیابی به توسعه پایدار است.

وی به نقش ایران در منطقه خاورمیانه و طبیعت زیبای شهرهای مختلف در ایران اشاره کرد و مهم‌ترین مسئله را منابع طبیعی و محافظت از آن معرفی کرد.

هام با اشاره به نقش دانشگاه اصفهان به‌عنوان مرجع علمی شبکه آموزش و پژوهش درزمینهٔ تجارت آسیا – اقیانوسیه و ESCAP به نقش محوری این دانشگاه در پژوهش‌های علمی با همکاری این مرکز درزمینهٔ توسعه پایدار تاکید کرد.

س.س ۵۱/ ل.م ۵۴