عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اجرای طرح کنترل فشار خون در بیمارستان امام رضا(ع)

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سایر مراکز کشور در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی  امام رضا (ع) آغازشده است.

سوپروایزر واحد آموزش سلامت بیمارستان امام رضا(ع) در گفتگو با وب دا اظهار کرد: با  توجه به اینکه عامل بسیاری از بیماریهای پر خطر و مرگ و میر ، پرفشاری خون است وبه عنوان قاتل خاموش شناخته می شود ، شعار سال سازمان جهانی بهداشت  " فشار خون را جدی بگیریم " اعلام شده و متاسفانه درصد بالایی از فشار خون بالای خود بی اطلاع هستند .

نسرین اصفهانی  افزود : در راستای سیاست وزارت بهداشت در خصوص بسیج ملی کنترل فشار خون با هدف اطلاع رسانی و کنترل فشار خون این طرح همزمان با سایر مراکز بهداشتی و درمانی در مسیر ورودی  بیمارستان امام رضا (ع) آغاز شده است  .

وی افزود : این طرح از ۲۷ اردیبهشت لغایت ۱۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت . که فاز عملیاتی آن  از ۱۷ خرداد ماه آغاز شده و کنترل فشار خون افراد بالای ۳۰ سال ، خانم های باردار و بیماران کلیوی انجام و آموزش های مرتبط توسط همکاران پرستاری ارائه خواهد شد.

وی گفت :به منظور اجرای فاز عملیاتی دربیمارستان امام رضا (ع)  ۸۵ نفر از همکاران پرستار برای اجرای این طرح ثبت نام کرده اند که طی سه جلسه کلاس آموزشی ، با مشارکت مرکز بهداشت آموزش های لازم ارائه و در دوشیفت صبح و عصر از ساعت ۷:۳۰ صبح لغایت ۷:۳۰ بعد از ظهر  فشار خون مراجعین به پایگاه ها را کنترل می کنند.

وی افزود : با توجه به اینکه یکی از بهترین روش ها برای کنترل بیماریها تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی می باشد ، در این طرح  علاوه بر کنترل فشار خون آموزش های لازم به مراجعین ارائه خواهد شد و پمفلت و برشور های آموزشی تهیه شده نیز تحویل مراجعین می شود . همچنین طبق دستورالعمل ابلاغی در صورت وجود فشار خون بالای ۱۴۰ ارجاع فوری و یا غیر فوری با توجه به میزان فشار خون و شرایط مراجعه کننده با فرم های مخصوص ارجاع به پزشک انجام می شود .

اصفهانی  افزود: تیم های پرسشگر پرستاری در ۲ قسمت ورودی مرکز اصلی و ورودی اصلی بیمارستان شماره ۲ امام رضا (ع) مستقر می باشند.

وی از عموم مردم دعوت کرد به پویش ملی فشار خون بپیوندند و با در دست داشتن کارت ملی نسبت به اطلاع از میزان فشار خون خود و دریافت آموزش های مرتبط با میزان فشار خون اقدام نمایند.

{jcomments on}