عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

همگرایی رشته‌های آموزشی با نیازهای بازار کار یک ضرورت است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای:

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای با بیان اینکه بهتر است دانشگاه‌ها براساس اقتصاد کرانه‌ای برنامه‌ریزی شوند و پذیرش دانشجو نیز در این راستا صورت بگیرد، گفت: همگرایی رشته های آموزشی با نیازهای بازار کار یک ضرورت است.
دکتر رضا زنگنه مطلق روز یکشنبه در نخستین روز آغاز بکار هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) در جمع فعالان و علاقه‌مندان به این نمایشگاه، ضمن تشریح ظرفیت‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در جذب علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف، اظهار داشت: وضعیت اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل در بیشتر رشته‌ها  در حال حاضر یکی از مشکلات جامعه است.
وی، یکی از مزیت‌های دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای در کشور را ورود به بازار اشتغال همزمان با ورود به دانشگاه دانست و افزود: تعداد زیادی از دانشجویان در ترم‌های ابتدایی تحصیل خود به بازار کار وارد می‌شوند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای در ادامه، نقش صاحبان کسب‌وکار بخش خصوصی در اشتغال‌زایی را مهم خواند و گفت: در نمایشگاه اینوتکس از تمام صاحبان بخش خصوصی برای شکل‌گیری استارت‌آپ‌های خود دعوت به همکاری‌ می‌کنیم.
فرهنگ کار کردن، فرهنگ شناخت بازار و کسب‌وکار از دیگر مواردی بودند که زنگنه در این گردهمایی به آنها اشاره کرد و گفت: حتی در کشور صنعتی و پیشرفته‌ آلمان که با قدمت بسیار زیاد در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای فعال است، میزان فارغ‌التحصیلان بیکار فنی‌وحرفه‌ای پنج درصد افزایش پیدا کرده است و همین رقم در رشته‌های نظری به دو درصد رسیده است.
وی در ادامه بیان کرد: خانواده‌ها علاقه دارند که فرزندان خود مدرک تحصیلی رشته‌های فنی را نیز داشته باشند و همگرایی این رشته‌ها با نیازهای بازار کار، از موضوعاتی است که دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای آن را مورد توجه قرار می‌دهد.
هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ( ۲۰۱۹INOTEX ) از ۱۹ تا ۲۲ خرداد ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.