عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

دکتر ذاکری در افتتاحیه ششمین کنفرانس بین المللی ICRARE۲۰۱۹ : استفاده کاربردی از ظرفیت های علمی برای توسعه صنعت ریلی ضروری است

دکتر ذاکری در افتتاحیه ششمین کنفرانس بین المللی ICRARE۲۰۱۹ : استفاده کاربردی از ظرفیت های علمی برای توسعه صنعت ریلی ضروری است


رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از آمادگی این دانشگاه برای حل مشکلات فراروی توسعه صنعت ریلی خبر داد و گفت: استفاده کاربردی از ظرفیت های علمی رویکرد دانشگاه علم وصنعت برای حل مشکلات صنعت ریلی است .
دکتر جبار علی ذاکری در افتتاحیه
ششمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن ICRARE۲۰۱۹ و هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه ریلی اتفاق خوبی برای هم افزایی شرکت ها است، افزود: صنعت حمل و نقل ریلی باید از این فرصت به خوبی استفاده کند.
وی اضافه کرد : شناسایی چالش صنعت ریلی و شرکت های مرتبط با آن از سوی دانشگاه علم وصنعت موجب ارائه راه حل های مناسب و ارتباط راهبردی بین این دوبخش خواهد شد.
ذاکری اظهار داشت: همکاری دانشگاهیان و دست اندر کاران صنعت ریلی تا کنون موجب اتفاقات بسیار خوبی در حمل و نقل ریلی و افزایش سهم بار و مسافر شده است .
وی با اشاره به اظهارات دبیر کل UIC در کنفرانس سال ۱۹۹۸ در ژاپن مبنی بر ترکیب حمل و نقل ریلی درون و برون شهری تصریح کرد: بر این اساس عزمی جدی برای توسعه راه آهن درون و برون شهری در کشورهای مختلف شکل گرفته است و باید این ایده در ایران نیز جا بیفتد .
وی با بیان ظرفیت های علمی، توان مهندسی و اجرایی در زمینه ریلی در کشورمان زیاد است، گفت: اگر به سمت مباحث کاربردی حرکت کنیم ، نتایج این مطالعات را در سطح کیفی زندگی مردم خواهیم دید .

Sapp.ir/iust_iran