عمومی | بنیاد ملی نخبگان

تور علمی بازدید از کارخانجات سنگ‌بری برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ استان اصفهان با بالاترین تعداد واحدهای فراوری سنگ، قطب صنعت سنگ ایران است و حدود ۶۰ درصد تولید سنگ کشور را به خود اختصاص داده است. حدود ۲۲۰۰ واحد سنگ‌بری از بهترین کارخانجات سنگ و سنگ‌بری، در شهرک صنعتی محمودآباد، دولت‌آباد و رضوان شهر قرار دارند .

این صنعت در کشور با معضلات خاصی روبه‌روست و بسیاری از دستگاه‌ها و مواد مورد استفاده در این صنعت، وارداتی است. با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی کشور و جنگ اقتصادی، ورود نخبگان به این صنعت ضروری است.

این صنعت در حوزه‌های مختلف از جمله افزایش بهره‌وری در استخراج سنگ، بازیافت پسماند و رفع چالش‌های زیست محیطی آن، افزایش بهره‌وری در تولید سنگ، ماشین‌آلات خط تولید و بسته‌بندی، بازاریابی و فروش، سنگ‌های تزئینی، تولید مواد شیمیایی مورد استفاده در این صنعت، استانداردسازی فروش و صادرات و غیره نیاز به ایده‌های جدید دارد؛ حتی در حوزه ژئوتوریسم نیز امکان ورود در این صنعت وجود دارد.

بر همین اساس و در ادامه برگزاری برنامه‌های توان‌افزایی متخصصان بومی و زمینه‌سازی برای آشنایی بیشتر با چالش‌ها و دستاوردهای موجود در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی، تور علمی بازدید از کارخانجات سنگ‌بری با هدف ایجاد ارتباطی هدفمند بین صنعت و دانش، به همت بنیاد نخبگان استان اصفهان ویژه متخصصان و دانشجویان رشته‌های مختلف از جمله معدن، برق و الکترونیک، مکانیک، مواد، مهندسی شیمی (در حوزه پوشش‌ها، رزینها، ماستیک های سنگ) بازرگانی و هنر، برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات و یا ثبت‌نام به سامانه بنیاد نخبگان استان اصفهان مراجعه کنند.