عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان

دیدار هیات رئیسه و مدیران دانشگاه با حضرت آیت الله نمازی

به گزارش خبرنگار آنا از کاشان ، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار هیات رئیسه و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی کاشان بیان کرد: دانشگاه ها، حوزهای علمیه و مرکزهای مسئول تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان باید بر ارتقای دانش و آگاهی در همه رشته ها و تخصص ها و تامین نیازهای فکری، عقیدتی و معنوی نسل جدید متمرکز شوند .
وی افزود: علم و معرفت عامل اقتدار جامعه هاست و جامعه اسلامی ما نیازمند دانشجوی عالم، متدین و با تقوا می باشد چرا که عالم بدون تقوا می تواند اثرهای منفی در جامعه باقی بگذارد .
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رویارویی و برخورد جبهه های حق و باطل از زمان حضرت آدم (ع) تا کنون بوده و این دو جبهه را نمی توان از جامعه حذف کرد زیرا طبعیت نظام هستی است .
امام جمعه کاشان خاطر نشان نمود: اعتقاد و توکل به خدا و آخرت به عنوان سرمایه های نظام توحیدی جمهوری اسلامی ایران است که دیگر نظام های سیاسی در جهان فاقد آن هستند و از این رو باید در راه احیای ارزش های در جامعه اسلامی گام برداشت .
آیت الله نمازی در ادامه با تاکید بر امر به معروف، نهی از منکر و حجاب به عنوان مسائلی مهم گفت: خداوند سبحان انسان را با اراده، مختار و دارای انتخاب آفریده و جایگاه زن در جامعه از دیدگاه اسلام در هیچ نظام سیاسی وجود ندارد، از این رو باید حجاب به عنوان یک ارزش و فضیلت با فرهنگ و زبان علمی برای دختران جوان تبیین شود .
دکتر حسین زینلی در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت های فرهنگی ، آموزشی و پژ وهشی ارائه و خاطر نشان کرد:« ارتقا کیفیت آموزشی همراه با مهارت آموزی و نیز فعالیت های پژوهش محور در دستور کار دانشگاه قرارگرفته است . وی گسترش فعالیت های فرهنگی و نیز عمق بخشیدن به این فعالیت ها را مبنای حرکت فرهنگی دانشگاه دانست و گفت ، برگزاری نمایشگاه فجر فاطمی ، دیدار با خانواده شهدا ، برگزاری کرسی آزاد اندیشی ، حمایت از فعالیت های فرهنگی، برگزاری جلسات هم اندیشی جهت اعزام دانشجویان به مناطق دفاع مقدس و اردوهای جهادی از عمده فعالیت های فرهنگی دانشگاه بشمار می رود.