عمومی | دانشگاه فرهنگیان

استقلال و رسالت دانشگاه فرهنگیان باید حفظ شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان؛ سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با استاندار اصفهان دیدار و ضمن ارائه گزارش در خصوص وضعیت و شرایط دانشگاه فرهنگیان استان به تبادل نظر پرداخت.

استاندار اصفهان در این دیدار بیان کرد: با عنایت به افزایش بازنشستگی در آموزش و پرورش؛ کمبود نیرو یک دغدغه اساسی است و دانشگاه فرهنگیان با افزایش ظرفیت ها باید در این حوزه و در جهت تربیت نیرو و معلم خوب دغدغه ها را کاهش دهد.

دکتر عباس رضایی عنوان کرد: رسالت دانشگاه خیلی مهم است و هرگز نباید وارد چالش های سیاسی شود؛ دانشگاه یک واحد مستقل و استقلال دانشگاه یک مورد خاص و غیر قابل انکار است.

وی اظهار کرد: شان و حیثت دانشگاه را با توجه به ماهیت دانشگاه در نظر بگیرد و در جهت حفظ شان و منزلت بالای آن تلاش کنید. در خصوص حمایت از دانشگاه فرهنگیان و اختصاص زمین برای ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان، حمایت های لازم صورت خواهد گرفت. نیاز است تا شرایط مورد نیاز از سوی دانشگاه نیز مهیا شود تا امکان حمایت، اختصاص زمین و ساخت دانشگاه فراهم شود.

استاندار اصفهان در پایان با تاکید بر برگزاری منظم جلسات کمیته هیات امناء دانشگاه و بازدید از دانشگاه بیان داشت: در خصوص تامین بودجه باید از راه مناسب وارد شد امکانات بسیار زیادی وجود دارد که قابل استفاده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در دیدار با استاندار اصفهان مطرح کرد: دانشگاه فرهنگیان هیات اندیشه ورز آموزش و پرورش است.

سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان در دیدار و نشست با استاندار اصفهان دکتر عباس رضایی؛ به نگاه ویژه و خاص استاندار به حوزه تعلیم و تربیت اشاره و بیان کرد: نگاه و نظر ویژه استاندار به تعلیم و تربیت جای خرسندی و خوشبختی را دارد و نشان از درایت و آینده نگری شما است.بر همین اصل این نوع نگاه طبیعتا نسبت به دانشگاه فرهنگیان نیز وجود دارد؛ زیرا این دانشگاه مرجع پرورش معلم، مکمل و هیات اندیشه ورز آموزش و پرورش است.

دکتر شهرام عروف زاد افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و نگاه شایسته حضرتعالی به تعلیم و تربیت در استان لازم است تا از دانشگاه فرهنگیان حمایت شود، برگزاری جلسات هیات امناء با حضور شما و بهرگیری از  رهنمود ها شما حتما برای دانشگاه فرهنگیان استان راهگشا خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به کمبود شدید معلم در سال های پیش رو در استان؛ وظیفه اصلی تربیت و تولید معلم بر عهده دانشگاه فرهنگیان است و دانشگاه فرهنگیان تمام تلاش خویش را در این راستا به کار گرفته است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان همچنین نکاتی در خصوص ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان، مسائل دانشگاه و حمایت های استانی مطرح کرد.