عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

ششمین کنفرانس بین المللی پیشرفت ‌های اخیر در مهندسی راه آهن۱۹ خرداد افتتاح می شود

ششمین کنفرانس بین المللی پیشرفت ‌های اخیر در مهندسی راه آهن۱۹ خرداد افتتاح می شود


مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن (ICRARE-۲۰۱۹) با  حضور  متخصصان، صاحب نظران، پیشگامان، سازمانها، وزارتخانه ها و شرکت های مرتبط با صنعت ریلی، در محل نمایشگاه های دائمی بین المللی تهران- سالن خلیج فارس- سالن صدف برگزار خواهد شد .
این کنفرانس بین المللی، همزمان با «ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته»، روزهای ۱۹ و ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ با استقبال شایان اساتید و پژوهشگران بنام داخلی و خارجی توسط دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران و راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود .
در روز اول کنفرانس و در محل نمایشگاه بین المللی پروفسور کلایو رابرتس (مدیر بزرگترین مرکز آموزش و تحقیقات دانشگاهی اروپا در زمینه مهندسی راه آهن)، پروفسور جک (مشاور ارشد اتحادیه راه آهن های سریع السیر دنیا)، دکتر آبرامویچ (مدیر بخش ریلی دانشگاه زاگرب کرواسی) و پروفسور کی نیا (از دانشگاه علم و صنعت نروژ) سخنرانی کلیدی دارند. برگزاری نشست تخصصی «نقش حمل و نقل ریلی در کاهش سوانح جاده ای» با همکاری انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، نیز ۱۹ خرداد در همان محل برنامه ریزی شده است .
در روز نخست کنفرانس، همچنین تفاهم نامه همکاری بین دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشکده مهندسی دانشگاه پورتو کشور پرتغال به امضا خواهد رسید. لازم به ذکر است هر دو دانشگاه در پروژه RISEN اتحادیه اروپا جهت تقویت شبکه مهندسی سیستم های زیرساخت راه آهن مشارکت دارند. در این پروژه دانشگاه های برتر دنیا از جمله MIT ، برکلی، دلفت، بیرمنگام، پلی تکنیک میلان و ولوگنگ استرالیا همکاری داشته اند که تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت .
برنامه های روز دوم کنفرانس، در محل دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود. در این روز، برگزاری ۶ کارگاه بین المللی توسط محققینی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، چین، پرتغال و انگلستان، ارائه مقالات و برگزاری میزگرد با موضوع «تجربیات آموزش مهندسی در سایر کشورها» با همکاری انجمن آموزش مهندسی ایران و با حضور اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران و اساتید ۵ دانشگاه برتر دنیا (دانشگاه بیرمنگام انگلستان، دانشگاه جیائوتونگ پکن، دانشگاه زاگرب کرواسی، دانشگاه علم و صنعت نروژ و دانشگاه پورتو پرتغال) برنامه ریزی شده است. در بخش ارائه مقالات، تعداد ۱۳۰مقاله تخصصی ریلی در محورهای اصلی خط و سازه‌های ریلی، ناوگان ریلی، حمل و نقل ریلی، راه‌آهن برقی و سیگنالینگ، سیستم راه‌آهن شهری، اقتصاد و سیاست‌گذاری ریلی، توسعه ریلی، ایمنی و بهره ‌وری؛ در قالب شفاهی و پوستری ارایه خواهند شد . مقالات کامل ارائه شده در ICRARE۲۰۱۹ در نسخه ویژه‌ای از IJRARE و مجلات دیگر ISC و ISI پس از برگزاری کنفرانس ثبت خواهند شد. همچنین به تمامی ثبت نام کنندگان در کارگاههای تخصصی، مدرک معتبر اهدا خواهد شد .
تقدیر از کمیته علمی، سخنرانان و مقالات برتر، از جمله بخش های مراسم اختتامیه ششمین کنفرانس بین المللی پیشرفت ‌های اخیر در مهندسی راه آهن خواهد بود که ۲۰ خرداد در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود .
گفتنی است امکان بازدید از هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته به منظور آشنایی با آخرین دستاوردها و تکنولوژی های صنعت حمل و نقل ریلی ایران و جهان و مشارکت در سرمایه گذاریها، در کنار این کنفرانس فراهم شده است. این نمایشگاه با حمایت وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی و نیز با همکاری شرکت های عضو انجمن صنایع ریلی ایران، شرکت های عضو انجمن صنفی حمل و نقل ریلی، دانشکده  مهندسی راه آهن، شرکت های حمل و نقل ریلی باری و مسافری و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می گردد و علاقه مندان می توانند از تاریخ ۱۹الی ۲۲ خرداد ماه جاری از آن بازدید نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‌های کنفرانس به وب‌ سایت کنفرانس مراجعه فرمایید :
آدرس وب ‌سایت: icrare۲۰۱۹.iust.ac.ir
ایمیل: icrareiust.ac.ir

Sapp.ir/iust_iran