عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

کنفرانس مشترک اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه و اتحادیه روسای دانشگاه‌ها برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه تهران، در این نشست مسائل مختلف ازجمله مسابقات بسکتبال و ایجاد شبکه‌ای همانند برای تبادل دانشجویان در دوره‌های کوتاه مدت مطرح شد.

همچنین پیشنهاد دانشگاه سیاس جهت ایجاد پارک علم و فناوری مشترک بین اعضا نیز تصویب و مقرر شد که کمیته‌های تخصصی جهت اجرای آن تشکیل شوند.

بازدید رئیس دانشگاه تهران از دانشگاه چینهوا، چین

رئیس دانشگاه تهران و هیئت همراه در حاشیه این سفر، از پارک علم و فناوری و آزمایشگاه ( X-Labَ )، دانشگاه چینهوا بازدید کردند.

در این بازدید مسئولان دو دانشگاه زمینه‌های همکاری را مورد بررسی قرار دادند. همچنین در بخش ایده‌های دانشجویی بین طرفین بحث و تبادل‌نظر انجام شد و موضوع ایجاد هسته مشترک دانشجویی جهت فعالیت در زمینه «یک کمربند، یک جاده» مطرح و مقرر شد، پیشنهادات مرتبط با آن مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه این بازدید هیئت دانشگاه تهران، ضمن دیدار با مسئولان شاخه دانشجویی «یک کمربند، یک جاده»، در زمینه درخواست آنان برای پیگیری این شاخه دانشجویی در دانشگاه تهران گفت‌وگو کردند که بررسی بیشتر موکول به دریافت درخواست و نحوه تعامل در آینده شد.

لزوم حمایت از گسترش همکاری‌های علمی

همچنین دکتر محمود نیلی احمدآبادی در حاشیه سفر خود به کشور چین با دکتر هائو پینگ، رئیس دانشگاه پکن و دیگر مسئولان این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار روسای دانشگاه‌های تهران و پکن ضمن اشاره به سابقه همکاری طولانی دو دانشگاه بر حمایت از گسترش همکاری‌ها تاکید کردند.

هم‌چنین تشکیل کمیته مشترک جهت پیگیری همکاری‌ها از سوی رئیس دانشگاه تهران، مطرح شد.

ایجاد دوره‌های مشترک، تبادل استاد، فرصت‌های مطالعاتی، تدریس در دو دانشگاه و در رشته‌های مختلف به‌ویژه برق و الکترونیک و توجه به توسعه زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات چینی و تاریخ و فرهنگ دو کشور از جمله نکاتی بود که مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

دیدار فرماندار ناحیه چنچو با رئیس دانشگاه تهران و امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه EMPI هندوستان از دیگر دستاوردهای سفر هیئت دانشگاه تهران به چین بود.

ز.ح ۷۴/ ل.م ۵۴