عمومی | بنیاد ملی نخبگان

ضرورت تربییت دانش‌آموز دغدغه‌مند با نگاه مسئله‌محور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ میزگرد تحلیل بیانیه گام دوم با تاکید بر نشر، ترویج و خلق علم به‌ویژه مقوله کتابخوانی و نحوه ترویج و توسعه فرهنگ آن در جامعه با مشارکت رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان، پارک علم‌وفناوری استان و دانشگاه فرهنگیان در بندرعباس برگزارشد.

در این برنامه، عامری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان با تاکید بر زمان‌بر بودن فرآیند تولید علم و پژوهش، گفت: این فرآیند از حیث نتیجه‌گرا و محصول‌نگر بودن مشابه رشد نهال است.

وی افزود: مقوله پژوهش نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح برای رشد علمی و اثرگذاری جامعه هدف است.

عامری ادامه داد: بسترسازی مناسب برای تقویت روحیه کتابخوانی، یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای تقویتی برای افراد مورد هدف یعنی دانش‌آموزان و دانشجویان است که اگر این مهم تحقق یابد، در بازه زمانی کوتاهی نتایج مهمی حاصل خواهد شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان، خانواده را اولین محل برای ترویج فرهنگ کتابخوانی قلمداد کرد و اظهار داشت: الگوپذیزی از والدین، یکی از موضوعاتی است که می‌توان به بهترین شکل از آن برای ترویج فرهنگ کتابخوانی خاصه در سنین پایین بهره برد.

وی آموزش‌وپرورش و مراکز آموزش عالی را دیگر نهادهای تاثیرگذار در حوزه کتابخوانی دانست و بر لزوم تقویت و ترغیب روحیه کنکاش در دانشجویان تاکید کرد.

فتی؛ رئیس پارک علم‌وفناوری هرمزگان با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم، تاکید بر تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و خلاقیت نیروهای پیشران جامعه مورد تاکید است، تصریح کرد: بخشی از رسالت‌های آموزش‌وپرورش باید تربیت دانش‌آموز دغدغه‌مند با نگاه مسئله‌محور باشد.

وی در ادامه از برگزاری تورهای فناوری برای دانش‌آموزان و همچنین راه‌اندازی کتابخانه‌ای در زمینه فناوری به منظور کتابخوانی هدفمند در برج فناوری خبر داد.

بهرامشاهی؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان نیز ایجاد روحیه کشف و چشاندن لذت دانستن به کودکان را یکی از اقدامات اساسی در ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست مقرر شد برنامه‌های مشترک و هدفمند توسط بنیاد نخبگان هرمزگان و پارک علم‌وفناوری استان در حوزه کتاب و کتابخوانی طراحی و اجرا شود.