عمومی | دانشگاه جیرفت

اولین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه جیرفت و پنجمین یادواره شهدای دانشجو شهرستان جیرفت در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت، معاون استانی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه جیرفت ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدا گفت: درس گرفتن و ادامه دادن راه شهدا از جمله شهید شوشتری را یادآور شدند.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: در گذشته به دنبال گمنامی بودیم اما امروز مواظبیم ناممان گم نشود و می طلبد که امروز هم کارهایمان را خالصانه برای خدا انجام دهیم.

در ادامه مادر شهید معماریان، حاجیه خانم منتظری به روایتگری داستان شهادت فرزندش پرداخت و گفت: رفتار و منش فرزندم در زمان قبل از شهادت الگوی برای جوانان است.

وی افزود: در جوار شهدا بودن برکات فراوانی دارد که بهره مند شدن از این برکات مستلزم پیروی از الگوی رفتاری این شهیدان می باشد

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درسی که می توان از این شهدا گرفت نحوه احترام و نکوداشت مقام و جایگاه والدین توسط این شهیدان عزیز است.

در ادامه این آیین حجت الاسلام دکتر صدری ضمن تاکید بر مسئولیت پذیری گفت: مسئولیت پذیری در همه اقشار جامعه باید به صورت یک گفتمان درآید به صورتی که افراد همیشه و در همه حالات از وظایف و تکالیفی که جایگاه او اقتضا می کند غافل نشود.

وی تصریح کرد:  هر چه مقام افراد بالاتر باشد، این مسئولیت پذیری اهمیت بیشتری پیدا می کند، برای ارتقا حس مسئولیت پذیری در مقامات و مدیران، خود افراد هستند که می توانند با تلنگر و یادآوری به خود بیشترین تاثیر گذاری را دارند.

دکتر صدری خاطرنشان کرد: با تذکر نسبت به اقدامات و فعالیت های دشمن در عرصه فضای مجازی، "لزوم برخورد هوشیارانه و عاقلانه با شبکه های اجتماعی را تاکید کردند و با ذکر اهمیت فضای مجازی در فرمایشات مقام معظم رهبری، ادامه داد: باید توجه ویژه ای در این زمینه صورت گیرد که قشر دانشجو یکی از مهمترین اقشار جامعه است که می تواند این وظیفه را انجام دهد.