عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

انجام نخستین عمل جراحی بازسازی رباط صلیبی (ACL)در کهگیلویه و بویراحمد


متخصص ارتوپدی بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: برای نخستین بار در استان عمل بازسازی رباط صلیبی (ACL وترمیم منیسک به روش (ارتوروسکوپیک اتوگرافت ، همسترینگ )در بیمارستان شهید رجایی گچساران با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید رجایی گچساران؛ دکتر آرمان جلالی نژاد افزود: این عمل بر روی بیمار ۲ ۲ ساله که براثر سانحه تصادف به اورژانس بیمارستان شهید رجایی گچساران مراجعه کرده بود صورت گرفت .

وی ادامه داد: پس از ویزیت و انجام اقدامات تصویربرداری و آزمایش های لازم بر روی بیمار مشخص شد که پارگی (رباط های صلیبی)  داشته که به اتاق عمل بیمارستان انتقال و تحت عمل جراحی قرار گرفت .

متخصص ارتوپدی بیمارستان شهید رجایی گچساران با بیان اینکه این عمل حدود ۲ ساعت به طول انجامید، اضافه کرد: بیمار پس از ۲۴ ساعت از تخت پایین آمد تا از عوارض ناشی از عمل چون امبولی(لخته خون) و زخم بستر و لنگشن (لنگیدن)و بد جوش خوردن در اینده جلوگیری شود و با وضعیت و شرایط ایده ال مرخص گردید.

دکتر جلالی ادامه داد : پارگی رباط صلیبی درجوانان و بخصوص ورزشکاران اتفاق می افتد و درمان اصلی ان عمل جراحی و بازسازی ان است با توجه به فعال بودن تیم های ورزشی شهرستان در سطوح مختلف کشور انجام عمل های جراحی به مدرن ترین روش های علمی دنیا سطح بیمارستان و خدمت رسانی به همشهریان را بالا برده است .

وی یادآور شد: این عمل جراحی بازسازی رباط صلیبی یمار با همکاری دکترعلی گرامی زاده ؛ متخصص بیهوشی، مسئول اتاق عمل و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید رجایی گچساران با موفقیت انجام شد.

دکتر جلالی نژاد در پایان از همکاری سرپرست وحوزه مدیریت بیمارستان که نهایت همکاری را داشتند تقدیر و تشکر نمود.۲۱/۱۴۲