عمومی | دانشگاه علوم اسلامی رضوی

سند الگوی عدالت، صلح و توسعه توسط دکتر صاحب الحکیم به دانشگاه علوم اسلامی رضوی اهدا شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر صاحب الحکیم سفیر صلح جهانی سازمان ملل متحد امروز دوشنبه ۱۳ خرداد ماه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با تشریح برنامه های سازمان ملل متحد در زمینه صلح و توسعه، یک نسخه از سند الگوی عدالت، صلح و توسعه این سازمان که مبتنی بر آموزه های امام علی (ع) نگارش یافته بود را تشریح و به دانشگاه اهدا کرد.
این گزارش حاکی است دکتر صاحب الحکیم اشاره کرد سند مذکور در دوره کوفی عنان توسط ۱۵ نفر از دانشمندان جهان و به درخواست یکی از سازمانهای وابسته به سازمان ملل متحد تهیه شده و کشورهای جهان، به جز دو کشور آن را به عنوان سند صلح، توسعه و عدالت پذیرفته اند.
این عضو سازمان گفتگوی عقیدتی ادیان اشاره کرد علی رغم مخالفت این دو کشور و ارائه مهلت از سوی اساتید تهیه کننده، تاکنون سندی نظیر این سند که مبتنی بر عهد نامه مالک اشتر حضرت علی (ع) تهیه نشده است.
دکتر صاحب الحکیم تآکید کرد در این سند که بالغ بر ۱۶۹ صفحه است برای استقرار عدالت و پیشرفت به مردم جهان الگوی اجرایی ارائه شده است که مبتنی بر این دستور العمل باقی مانده از میراث علوی است.
وی ضمن ابراز گلایه از جهان تشیع از عدم اطلاع رسانی این امر تاکید کرد بنده با هزینه شخصی با حضور در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی این سند حقانیت امام علی(ع) را که هم عرضی در جامعه بین الملل تاکنون پیدا نشده است را به مراکز علمی، مراجع تقلید و ... معرفی خواهم کرد.