عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

اجرای رایگان طرح بسیج ملی فشارخون در ۳۸ پایگاه شهرستان جم

احمد قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان جم گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی به‌عنوان رتبه اول علل مرگ‌ومیر در سطح کشور است و متاسفانه در شهرستان جم نیز مرگ‌های ناشی از بیماری قلبی و عروقی رو به افزایش است و هم‌اکنون بیشترین درصد مرگ افراد در سطح شهرستان، ناشی از همین عامل است.
قاسمی با اشاره به آغاز بسیج ملی فشارخون در سراسر کشور افزود: در سال گذشته نیمی از مرگ‌های ثبت‌شده در شهرستان جم ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: عدم آگاهی از میزان فشارخون، سبک زندگی ناسالم و عدم تحرک مناسب ازجمله عواملی است که موجب گسترش این بیماری در جامعه شده است.
قاسمی بابیان اینکه فشارخون بالا عامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی است افزود: سن افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی پایین آمده است و درصورتی‌که اقدام پیشگیرانه‌ای در این زمینه صورت نگیرد، آمار سکته‌های قلبی و مغزی افزایش چشمگیری خواهد یافت.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خاطرنشان کرد: فشارخون بالا معمولاً بدون علامت است و به‌تنهایی به عواملی چون عادت غذایی نامناسب، عدم تحرک و سابقه خانوادگی بستگی ندارد و اندازه‌گیری فشارخون با استفاده از دستگاه‌های فشارسنج تنها راه اطلاع از میزان دقیق آن است.
وی از ابتلای ۱۳۸۶ نفر از مردم شهرستان جم به بیماری فشارخون خبر داد و افزود: در جم شیوع بیماری فشارخون نزدیک به ۶ درصد است که این آمار در بین نزدیک به سی هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان است که قطعاً با اجرای طرح بسیج ملی فشارخون بر این آمار افزوده خواهد شد.
احمد قاسمی از اجرای رایگان طرح بسیج ملی فشارخون در ۳۸ پایگاه سنجش در سطح شهرستان جم خبر داد و گفت: این طرح هم‌زمان با سراسر کشور از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه تا ۱۵ تیرماه در سطح پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، مراکز درمانی، بیمارستان توحید شهرستان جم اجرایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح ملی همه سازمان‌ها با وزرات بهداشت همکاری خواهند کرد و در شهرستان جم نیز بیا هماهنگی‌های صورت گرفته نیروهای امدادی هلال احمر، سپاه پاسداران و تامین اجتماعی به کمک مجموعه بهداشت و درمان خواهند آمد تا این طرح با پوشش مطلوبی اجرا شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: در این طرح افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی شهرستان جم پاییش خواهند شد و آموزش‌های لازم در خصوص خطرات و نحوه کنترل بیماری فشارخون به آن‌ها داده خواهد شد.

انتهای پیام/ کد خبر ا-پ ۳۰۲۰