عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

کارگروه سلامت و امنیت غذایی بیرجند/تاکید مسئولین بر حمایت دستگاه های اجرایی از کمپین ملی کنترل فشارخون - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیرجند با حضور روساء و نمایندگان ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بیرجند، معاون بهداشتی دانشگاه در این نشست با اشاره به اهمیت کنترل فشار خون در جامعه، بر ضرورت کنترل این بیماری در جعیت تحت پوشش استان تاکید نمود و گفت:اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون، نیازمند مشارکت فعالانه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان است.
دکتر کامبیز مهدیزاده با اعلام اینکه مرحله دوم و عملیاتی این برنامه ملی از ۱۸ خردادماه آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت افزود:انتظار داریم که دستگاه های های اجرایی نیز با تمام توان همگام با سایر نهادهای غیر دولتی و مردمی، دانشگاه علوم پزشکی را در اجرای هر چه بهتر پویش کنترل فشار خون در استان همراهی کنند .
وی با قدردانی از اقداماتی که در زمینه اطلاع رسانی این برنامه ملی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی مناسب و گسترده، افزایش آگاهی بخشی در جامعه و انجام اقدامات پیشگیرانه مردم در خصوص کنترل فشارخون را به دنبال دارد.
رئیس مرکز بهداشت بیرجند نیز با قرائت دستور دومین  کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان و اشاره به فعالیت بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه لغایت ۱۵ تیر ماه بر لزوم همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان برای پوشش کامل برنامه تاکید کرد و گفت:افزایش میزان فشار خون در جامعه یکی از دلایل اصلی برپایی این کمپین از سوی وزارت بهداشت است.
دکتر مهدی زنگویی مطلق اضافه کرد: ۵۰ درصد افراد فشار خونی از بیماری خود اطلاعی ندارند .
وی با اشاره به بالا بودن جمعیت بیرجند نسبت به سایر شهرستان های استان، موفقیت این طرح را منوط به اجرای مطلوب برنامه در سطح شهرستان بیرجند بر شمرد و گفت: بیرجند ۳۴ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است و بیشترین نقش را در اجرای برنامه های کشوری وزارت بهداشت برعهده دارد.
فرماندار بیرجند نیز با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه بهداشت در جامعه ،پرداختن به مساله بهداشت و پیشگیری را از ضروریات سیستم بهداشتی درمانی کشور بر شمرد و گفت: فشار خون به عنوان یکی از بیماری های غیر واگیر سالیانه هزینه های بالایی را بر سیستم بهداشتی درمانی کشور تحمیل می کند.
مهندس علی ناصری با تقدیر از عملکرد مرکز بهداشت بیرجند در برگزاری جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی در این برنامه تاکید کرد.
گفتنی است در حاشیه این جلسه، فشارخوناز حاضرین در نشست توسط تیم سلامفشارخون گرفته شد و مسئولین استان، سرپرست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و مدیران کل دستگاه های اجرایی به کمپین بسیج ملی کنترل فشار خون بالا پیوستند.
گفتنی است در حاشیه این نشست، فشارخون اعضای شرکت کننده توسط تیم کنترل فشار خون مستقر گرفته شد و اطلاعات در سامانه ثبت فشارخون وارد شد.
لازم به ذکر است سامانه خوداظهاری فشار خون به آدرسwww.salamat.gov.ir در دسترس افراد برای ثبت در سامانه بسیج ملی کنترل فشار خون می باشد