عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

فضل‌اللهی عنوان کرد: قابلیت دانشگاه آزاد اسلامی قم برای حل مشکلات حوزه صنعت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه قابلیت‌های زیادی در حوزه صنعت برای حل مشکلات داریم، گفت: در بخش‌هایی از درخواست همکاری ما استقبال نشد.

سیف‌‌الله فضل‌اللهی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با اشاره به اعلام فهرست مشکلات وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابلاغ رهبر معظم انقلاب دانشگاه‌های کشوربرای رسیدگی فوری به این مسائل با ورود اظهار کرد: جلسه بسیار  خوبی با مقام معظم رهبری داشتیم و ایشان نکات بسیار خوبی را در این دیدار مطرح کردند.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قم از همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت استقبال می‌کند. این واحد دانشگاهی قابلیت‌های بسیار زیادی در حوزه صنعت دارد و پیش از این خواستار همکاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بودیم؛ اما با استقبال این سازمان مواجه نشدیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قم قطب علوم انسانی، جامعه‌شناسی، روانشناسی، حقوق و اقتصاد در کشور بوده و حتی در علوم پایه نیز بسیار قوی است و حرف‌های زیادی بین دانشگاه‌های کشور برای گفتن دارد.

فضل‌اللهی بیان کرد: در حوزه فنی مهندسی نیز با سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در ارتباط هستیم و آمادگی خود را برای همکاری جدی و گسترده در حوزه صنعت اعلام می‌کنیم؛ البته هنوز موضوعات این تعامل را استحصال نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از حوزه صنعت برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی قم دارید؟ خاطرنشان کرد: انتظار ما دوجانبه است؛ اینگونه نیست که انتظار همکاری با حوزه صنعت را داشته باشیم؛ اما این حوزه قدمی برای تعامل با دانشگاه برندارد و برعکس.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه انتظار تعامل دوطرفه را از حوزه صنعت داریم، تصریح کرد: حوزه صنعت باید نیازهای واقعی خود را در زمینه‌های مختلف ارائه کند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز ظرفیت لازم را برای ارائه راهکار و حل مشکلات حوزه صنعت دارد.