عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده: اراده و تلاش مستمر در مسیر تهذیب، لازمه دستیابی به فیوضات الهی است

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جلسه تفسیر قرآن کریم روز چهارشنبه، ۸ خرداد ۹۸ در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، به تفسیر آیه ۲۹ سوره احزاب «وَاِنْ کُنْتُنَّ تُرِدْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالدَّارَ الْآخِرَهَ فَاِنَّ اللَّهَ اَعَدَّ لِلْمُحْسِنَاتِ مِنْکُنَّ اَجْرًا عَظِیمًا و اگر شما خدا و پیامبرش و سرای آخرت را طالب هستید خداوند برای نیکوکاران شما پاداش عظیم آماده ساخته است» پرداخت و گفت: شهید بهشتی می‌فرماید بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه؛ بنابراین انسان تا تلاش نکند نمی‌تواند به آن دست پیدا کند.
وی در ادامه افزود: شب‌های قدر شامل برکات فراوانی است که بندگان می‌توانند نهایت بهره را از این شب‌های مبارک و معنوی ببرند که حداقل استفاده همان احیا کردن و بیدار ماندن در این شب‌هاست.
مسئول نهاد در ادامه گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری می‌فرماید «توفیق گرفتنی و طلب کردنی است» و لذا برای دستیابی به فیوضات الهی، علاوه بر طلب کردن باید اراده نیز داشت و پس‌ازآن باید در این مسیر حرکت و تلاش مستمر کرد و همان‌گونه که آیه قرآن اشاره می‌کند برای دستیابی به خدا، پیامبر و سرای آخرت و طی کردن این مسیر باید انسان‌های نیکوکار و نیکو صفتی باشیم.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه گرفتاری ما انسان‌ها در این است که در لحظات آخر زندگی به فکر توبه و استغفار میافتیم و این عمل غفلتی است که مانع رسیدن ما به توفیق الهی می‌شود، بنابراین در طول زندگی خود و در طی این مسیر باید هرلحظه مراقبه و توبه کنیم.