عمومی | دانشگاه صنعتی اصفهان

نخستین جشنواره استانی عکاسی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

در این جشنواره که برای نخستین بار و به همت کانون فیلم و عکس دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، ۴۰ دانشجوی عکاس از دانشگاه های استان اصفهان به مدت ۶ ساعت فعالیت های گوناگون دانشگاه صنعتی اصفهان را به تصویر کشیدند.

دبیر کانون فیلم و عکس دانشگاه صنعتی اصفهان در حاشیه این مراسم هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را به تصویر کشیدن جنبه های گوناگون دانشگاه عنوان کرد و گفت: با مشابه سازی برنامه‌های مختلف دانشگاه در طول سال، همچون فضاسازی ورزش‌های باستانی، کاراته، واقعیت مجازی و اجرای موسیقی خیابانی، سعی در ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت عملی دانشجویان عکاس داشتیم.

پگاه امینی، شناسایی پتانسیل‌های آموزشی، فرهنگی و معماری دانشگاه صنعتی اصفهان و همچنین به تصویر کشیدن فضای شادی و نشاط در دانشجویان را از دیگر دستاوردهای این جشنواره عنوان کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در این جشنواره در شرایطی یکسان فرصت عکاسی از اماکنی مانند ساختمان مرکزی، کتابخانه مرکزی، مسجد، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و ... را داشتند.

وی با اشاره به این که شرکت کنندگان در دو بخش عکاسی با دوربین و عکاسی با گوشی همراه در این جشنواره حضور داشتند، گفت: ۴۰ دانشجوی عکاسی از دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، اصفهان، شهرکرد ، مالک اشتر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، خوراسگان و سپهر با حضور موثر در این جشنواره مجموعه مناسبی از تصاویر فعالیت های دانشگاه صنعتی اصفهان را فراهم آوردند.

در بخش پایانی این مراسم نیز از عکاسان برتر در دو بخش دوربین عکاسی و گوشی همراه با اهدای لوح یادبود و جوایز تقدیر به عمل آمد.

در بخش دوربین عکاسی نرجس السادات میر احمدی، زهرا صیادی و پوریا خلیلی به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند و در بخش تک عکس دوربینی، نرجس السادات میر احمدی و در بخش مجموعه عکس، الهه طحان یزدی و حدیث حق شناس نفرات شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش عکس گوشی همراه نیز محمد حسین میرحسینی و درسا صفاپور به ترتیب عنوان دوم و سوم را به دست آوردند و از علی فرامرزی و امیر پارسا سلطان نیز به عنوان عکاسان شایسته در این بخش تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، کانون فیلم و عکس دانشگاه صنعتی اصفهان، در طول سال با برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه هایی همچون فیلمنامه‌نویسی و عکاسی، از جمله کانون های فعال معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان است.