عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری سمینار علمی یک روزه "تشخیص زودهنگام و درمان سرطان های دستگاه گوارش" در دانشگاه

برگزاری سمینار علمی یک روزه "تشخیص زودهنگام و درمان سرطان های دستگاه گوارش" در دانشگاه چهارشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۸

سمینار علمی یک روزه "تشخیص زودهنگام و درمان سرطان های دستگاه گوارش" در دانشگاه علوم پزشکی کردستان به همت مرکز تحقیقات گوارش و کبد در سالن آمفی تئاتر بیمارستان توحید سنندج برگزار گردید.

به گزارش وب دا، فوق تخصص گوارش و کبد بالغین و رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این سمینار گفت: هدف از برگزاری همایش، ارتقای دانش و آگاهی های عمومی در خصوص علایم سرطان ها و مراجعه زودهنگام به پزشک و نیز حساس سازی جمعیت پزشکان در خصوص جدیدترین راه های تشخیص و درمان می باشد.

دکتر فرشاد شیخ اسماعیلی ضمن بیان اینکه، در استان سرطان های دستگاه گوارش به ویژه معده و مری از شیوع بالایی برخوردار است، ادامه داد: میزان بروز این سرطان ها در استان از میانگین استان های هم جوار و نیز کشوری بالاتر است و نتایج بررسی ها نشان می دهد شایعترین سرطان ها در استان شامل سرطان های معده، پستان، پوست و مری بوده و همچنین در میان مردان استان شایعترین سرطان ها شامل معده، پوست، ریه، کولورکتال و مری و در میان زنان، سرطان های پستان، معده، پوست و مری از شیوع بالاتری برخوردار است.

وی سرطان را دومین علت مرگ و میر در جوامع برشمرد و ادامه داد: در سال های اخیر میزان شیوع و بروز سرطان ها افزایش روزافزونی نشان داده و پیشگیری و درمان این بیماری ها از مهمترین اولویت های نظام سلامت است و برای همین توجه به این مباحث باید به صورت جدی پیگیری گردد.

گفتنی است، این سمینار یکروزه که با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار گردید، برای حاضرین دارای امتیاز آموزش مداوم بود.