عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بخشدار بردخون خبر داد: آمادگی کامل مردم و مسئولین بخش بردخون برای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون

علی اخلاقی در نشست با سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت بردخون گفت: جامعه ما هم اکنون از سمت ابتلا به بیماری‌های واگیر به سمت بیماری‌های غیر واگیر پیش می‌رود که باید در این خصوص برنامه‌ریزی و توجه ویژه داشت.
وی گفت: بیماری‌های غیرواگیری نظیر فشارخون بالا، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت همگی قابل پیشگیری هستند و با رفتارهای غذایی صحیح می‌توان از بروز آنها جلوگیری کرد.
وی مردم را به تبلیغ درخصوص تحرک‌بدنی، نشاط، دوری از دخانیات، عدم مصرف نمک، شکر و فست فود توصیه کرد و گفت: مردم با رعایت همین چند نکته و ترویج این موضوعات می‌توانند به طور چشمگیری در کاهش مرگ و میر اثرگذار باشند.
بخشدار بردخون گفت: مردم و مسئولین این بخش برای اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون آمادگی کامل دارند و استقبال خوبی از این طرح شده است.
سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت بردخون نیز با اشاره به گروه هدف طرح گفت: در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، همه افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی به‌عنوان گروه هدف طرح تحت پوشش قرار دارند و فشارخون آن‌ها اندازه‌گیری می‌شود.
محمود حسینیان افزود: در بخش بردخون ۷ تیم ثابت و یک تیم سیار کار اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون را بر عهده دارند.
وی اضافه کرد: مردم علاوه بر مراجعه حضوری به پایگاه‌های ثابت و سیار اندازه‌گیری فشارخون می‌توانند از طریق خوداظهاری، فشارخون خود را در سامانه ثبت کنند.
وی در نشستی دیگر با رییس آموزش و پرورش بردخون نیز با تشریح طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: فشار خون بالا از جمله مهم‌ترین عوامل خطر و تهدیدکننده سلامت مردم و مرگ زودرس ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی است.
سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت بردخون تصریح کرد: افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه، شناسایی و کشف موارد فشار خون بالا، کاهش مصرف نمک روزانه مردم (به حداقل ۵۰ درصد) با اطلاع رسانی به جوامع مردمی و کنترل صنایع و ساختار‌های مرتبط، از اهداف برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون بالا است.
رییس آموزش و پرورش بردخون نیز در این نشست گفت: باید از منابع و داشته‌های محلی برای ارتقا سلامت مردم استفاده کرده و یکی از ظرفیت‌های خوب در این حوزه مدارس است که ما آمادگی کامل برای همکاری با مجموعه شبکه بهداشت و درمان را داریم.
ظهیر محمودی با اعلام آمادگی برای همکاری در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون افزود: معلمان و خانواده فرهنگیان بخش بردخون برای تحقق اهداف طرح به طور فعال در کنار کادر بهداشت و درمان خواهند بود و از آن استقبال می‌کنند.
انتهای پیام/ ح ن- ۳۰۵۰