عمومی | دانشگاه اردکان

با موافقت شورای گسترش آموزش عالی: تاسیس یک رشته تحصیلی جدید در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اردکان

به گزارش دریافتی از معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه، شورای گسترش آموزش عالی با راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در رشته مهندسی شیمی - ترموسینتیک و کاتالیست در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه اردکان موافقت کرد.
دکتر فتح‌زاده ضمن عرض تبریک به همکاران دانشگاهی و دانشجویان به مناسبت اخذ مجوز اولین رشته کارشناسی ارشد در دانشکده فنی و مهندسی افزود: با ضوابطی که مدتی است در شورای گسترش آموزش عالی حاکم بوده و با جدیت دنبال می‌شود، علاوه بر شرایط کمّی که قبلاً جزئیات آن از طریق اتوماسیون به دانشکده‌‌ها اعلام گردیده است، شرایط کیفی نیز به عنوان یک اصل وتویی در رد یا پذیرش درخواست راه‌اندازی رشته‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بدین معنا که مرتبط بودن رشته و گرایش‌های اعضای هیات علمی با رشته‌های‌ درخواستی نیز ملاک عمل بوده و لذا همانگونه که در جلسات مربوطه اطلاع‌رسانی شده است، گروه‌های آموزشی لازم است در راستای نیل به اهداف تعیین شده در سند راهبردی دانشگاه دقت و حساسیت‌های ویژه‌ای را در جذب اعضای هیات علمی داشته‌ باشند.
وی همچنین افزود: لازم می‌دانم از تلاش‌های همه‌ عوامل و دستندرکاران این امر و به ویژه پیگیری‌های مجدانه ریاست محترم دانشگاه که در تصویب و به خصوص، رساندن این رشته به دفترچه آزمون امسال مذاکرات و رایزنی‌های فشرده‌ای را داشتند تشکر و قدردانی نمایم.
شایان ذکر است دانشگاه اردکان در حال حاضر با
۲۵۰۰ دانشجو؛ دارای ۲۹ رشته کارشناسی ارشد، ۲۰ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.