عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دشتی: همه دستگاه‌ها در اجرای هر چه‌بهتر طرح بسیج ملی کنترل فشارخون همکاری کنند

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان دشتی در جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان با اشاره به طرح بسیج ملی کنترل فشارخون گفت: فشارخون عامل ایجاد بسیاری از بیماری‌هاست و باید با نگاهی ویژه مسئله کنترل فشارخون را جدی گرفت.
حیدر منصوری افزود: عوامل متعددی در ایجاد فشارخون موثرند که از آن جمله می‌توان به سبک زندگی ناسالم، تغذیه مناسب، عدم تحرک و استرس اشاره نمود.
وی با تاکید بر همکاری تمام دستگاه‌ها در اجرای هر چه‌بهتر طرح بسیج ملی کنترل فشارخون تصریح کرد: اگر بیماری فشارخون به‌موقع شناسایی و کنترل نشود خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت و هزینه‌های زیادی به خانواده‌ها تحمیل خواهد شد.
وی بابیان اینکه آمار افراد بالای سی سال در شهرستان دشتی ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر است تصریح کرد: مجموعه بهداشت و درمان با برنامه‌ریزی منسجم و اطلاع‌رسانی فراگیر جهت اجرای هر چه‌بهتر این طرح تلاش کند و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در این امر مشارکت و همکاری داشته باشند.

تمام تلاش خود را جهت اجرای هر چه‌بهتر طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بکار می‌گیریم


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی نیز گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون باهدف آگاهی بخشی عمومی، کشف موارد جدید ابتلا به فشارخون، کنترل مبتلایان و مراقبت برای پیشگیری از بروز عوارض ناشی از فشارخون اجرا می‌شود و تمام تلاش خود را در جهت اجرای هر چه‌بهتر این طرح بکار می‌گیریم.
دکتر اصغر بحرانی افزود: گروه‌های هدف این طرح افراد بالای سی سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می‌باشند.
وی تصریح کرد: فشارخون عامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی و نارسایی کلیوی است و تشخیص به‌موقع و کنترل آن از اهمیت ویژه‌ای در پیشگیری از این بیماری‌ها برخوردار است.
انتهای پیام/ م ا ۳۰۴۰