عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس به عنوان یکی از موزه‌های برتر در حوزه موزه‌های مشارکتی برگزیده شد

در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی از موزه‌های برتر و فعالین این حوزه تجلیل به عمل آمد که سه عنوان برتر به همراه تندیس یادبود به فعالین موزه‌های بوشهر اهدا شد.
این آیین که به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران برگزار شد از دکتر ایرج نبی‌پور برای جمع‌آوری و راه‌اندازی موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس تقدیر به عمل آمد و این موزه به عنوان یکی از موزه‌های برتر در حوزه موزه‌های مشارکتی برگزیده شد.
در ادامه از مهندس نصرا... ابراهیمی و مهندس علی ذاکری به عنوان مدیران اجرایی برتر سازمان میراث فرهنگی به‌پاس فعالیت در حوزه حفظ و معرفی میراث فرهنگی کشور به ویژه پروژه راه‌اندازی موزه منطقه‌ای بوشهر تقدیر به عمل آمد.
مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی در مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران با حضور موزه‌داران کشور، نماینده دفتر یونسکو مستقر در ایران، رییس شورای بین‌الملل موزه‌ها در ایران، معاون میراث فرهنگی و مدیرکل موزه‌ها سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد و از برترین‌ها در حوزه موزه‌داری کشور تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است سه موزه سازمانی و یک موزه مشارکتی، تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان بوشهر فعالیت می‌کنند و همه‌روزه پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ و آثار باستانی کشور هستند و با اتمام پروژه موزه منطقه‌ای بوشهر در آینده نزدیک این موزه نیز برای بازدید علاقه‌مندان بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳