عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

امام جمعه شهرستان کنگان : دستگاه‌های اجرایی ومردم درطرح بسیج ملی کنترل فشارخون مشارکت جدی داشته باشند

حجت‌الاسلام محمود محمودی بیان داشت: من از این تریبون اعلان می‌دارم که همه دستگاه‌های اجرایی، مسئولین شهرستان و همه آحاد مردم با مراجعه به پایگاه‌ها، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون با شبکه بهداشت تعامل و مشارکت جدی داشته باشند.
وی تصریح کرد: سبک زندگی ناسالم و عدم تحرک جزو عوامل اصلی ابتلا به فشارخون بالا است که استان بوشهر نیز جزو کم‌تحرک‌ترین استان‌های کشور محسوب شده است و به دلیل شرایط آب و هوایی تمایل افراد برای ورزش کردن و تحرک بسیار پایین است.
امام جمعه شهرستان کنگان گفت: «بسیج ملی کنترل فشارخون بالا» از ۲۷ اردیبهشت رسماً کار خود را شروع نموده و زمان‌بندی اجرای طرح تا ۱۵ تیرماه ۹۸ است.
وی در خصوص اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در کنگان نیز گفت: این طرح در دو مرحله در حال اجراست که مرحله آموزش و اطلاع‌رسانی که از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خردادماه ۹۸ ادامه خواهد داشت و مرحله غربالگری از ۱۷ خردادماه تا ۱۵ تیرماه ۹۸ برای افراد بالای ۳۰ (متولدین قبل از ۲۹ اسفند ۱۳۶۸) در کنگان هم‌زمان با سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.
متخصص داخلی شهرستان کنگان نیز در بین خطبه‌های نماز جمعه بیان داشت: فشارخون بالا ازجمله بیماری‌های غیر واگیری است که بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود خبر ندارند و زمانی به آن پی می‌برند که این قاتل خاموش کار خود را کرده و عوارض غیرقابل‌برگشت بر روی سایر ارگان‌های حیاتی بدن از جمله قلب، مغز، کلیه‌ها، چشم و... بر جای گذاشته است.
دکتر محمد امامعلیزاده خاطرنشان کرد: بی‌توجهی مردم به سبک زندگی سالم و عدم توجه به تغذیه مناسب و کم‌تحرکی از جمله عواملی هستند که باعث شده  امروز بحث بیماری‌های غیر واگیر و هزینه‌های که این بیماری‌ها بر جامعه تحمیل می‌کنند به عنوان یکی از چالش‌های حوزه سلامت مطرح شود.

انتهای پیام/ م.س-۳۰۷۰