عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

مهندس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی در سفر به استان اردبیل ازپروژه های تحقیقاتی ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آلاروق بازدید کرد

مهندس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی در سفر به استان اردبیل ازپروژه های تحقیقاتی ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آلاروق بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل مهندس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت  جمعه سوم خرداد ۹۸ از آزمایشات غلات ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آلاروق اردبیل بازدید کرد. در این بازدید مهندس کریمی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم اردبیل نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و مهندس نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند.

دکتر کربلائی خیاوی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در این بازدید،  گزارشی از اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی در حال اجرا  و دستاوردهای سال جاری ارائه داد. وی با اشاره  به اهمیت معرفی ارقام جدید غلات و سایر گیاهان زراعی توسط محققان بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، خلاصه‌ای از خصوصیات زراعی و قابلیت‌های این ارقام از جمله پتانسیل عملکرد بالا، کمیت و کیفیت دانه بالا و تحمل به تنش‌های زنده و غیرزنده به ویژه کم آبی را بیان داشت.

در ادامه مهندس کشاورز و هیات همراه ضمن بازدید از ارقام و لاین های امیدبخش گندم و جو ، با محققان مرکز به تبادل نظر پیرامون مسائل فنی و علمی غلات در زمینه‌های کاشت، داشت و برداشت ، راهکارهای کنترل بیماری‌ها ، استرس‌های زنده و غیر زنده مزارع غلات در منطقه پرداختند.

مهندس کشاورز در این بازدید فعالیت‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل را چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت: توسعه تولیدات بخش کشاورزی در سالی که مزین به رونق تولید است یک اولویت اساسی به خصوص برای بخش کشاورزی است که در این زمینه توسعه بخش کشاورزی بسیار مهم و حیاتی است.

وی بیان کرد:  در زمینه افزایش تولید و مدیریت آب محصول گندم گام‌های خوبی برداشته شده و در این رابطه  نهادهای تحقیقات کشاورزی  همچنان می‌توانند  ارقامی با نیاز آبی کمتر به‌ویژه در زمین‌های دیم تولید کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت همچنین از انجام تحقیقات مربوط به حبوبات در کشت انتظاری در مناطق سرد توسط محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده و بخش خصوصی و  دولتی  همکاری خوبی در این زمینه در کشور دارند.

مهندس کشاورز ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت‌های محققان، به حمایت و پشتیبانی وزارتخانه از فعالیت‌های تحقیقاتی غلات و دانه‌های روغنی به ویژه پروژه‌های گندم و کلزا تاکید کرد.