عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک

بازدید دکتر واشقانی فراهانی از واحد جزیره خارگ دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم تجلیل از دانشجویان، اساتید و کارکنان واحد خارگ عصر امروز با حضور دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، واشقانی فراهانی در این مراسم گفت: دشمنانی که روزی قصد نابودی جزیره خارگ را داشتند، امروز باید ببینند که این جزیره با همت فرزندان میهن اسلامی از گذشته آبادتر شده است و رگ های اقتصادی کشور که همان اقتصاد نفتی است، در این جزیره بزرگ همچنان در جریان است.

وی افزود: دیدن این جزیره از یک سو و آشنایی با فعالیت واحد خارگ مایه خرسندی شد. تأسیس این دانشگاه با آینده نگری سردار سازندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفت، امروز به عنوان یک الگوی نوین اقتصادی و فرهنگی در مجامع بین المللی مطرح است.

واشقانی فراهانی با بیان اینکه واحد خارگ یکی از نشان های توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: خوشبختانه در این واحد رشته های خاصی در علوم مهندسی دریا و ناوبری وجود دارد که آن را از سایر دانشگاه های این استان متمایز می سازد به همین دلیل باید تلاش کنیم نیازهای دانشجویان این واحد برآورده شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به درخواست های جمعی از دانشجویان این واحد اظهار داشت: رئیس این واحد می تواند تمامی بودجه پژوهشی خود را برای تأمین نیازهای دانشجویان این واحد اعم از تجهیز کارگاه ها، آزمایشگاه و خریداری تجهیزات نوین آموزشی و آزمایشگاهی صرف کند.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه موردنیاز پژوهشی واحد می تواند از طرق انعقاد تفاهم نامه با شرکت های ملی و بین المللی تأمین شود، افزود: از مدیریت این واحد می خواهم گزارش دقیقی از مسائل و مشکلات پیش رو ارائه کند. بنده نیز این قول مساعد را می دهم که با همکاری هیات رئیسه و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، این مشکلات را برطرف کنیم.

واشقانی فراهانی با اشاره به فعالیت های واحد خارگ در زمینه فراهم کردن دوره های کارورزی و عملی همراه با دوره های آموزشی، اظهار داشت: بکارگیری این شیوه در واحد خارک مایه خشنودی است چرا که بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا از چنین شیوه های نوین آموزشی بهره می گیرند.

وی با تأکید بر ارائه توانمندی های دانشگاه به جامعه و صنعت گفت: در بازدیدی که امروز از اسکله های نفتی جزیره خارگ داشتیم، متوجه شدم که واحد خارگ دانشگاه آزاد اسلامی توانسته همکاری و هماهنگی نزدیکی با مسئولان محلی این استان برقرار کند. امیدوارم این موضوع الگوی سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز قرار گیرد.

واشقانی فراهانی از اسکله های تی و آذرپاد واقع در جزیره خارگ بازدید و با مسئولان شرکت ملی نفت درخصوص همکاری های علمی و تحقیقاتی با دانشگاه آزاد اسلامی به گفتگو پرداخت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه بازدید از جزیره خارگ، عصر امروز از بخش های مختلف واحد خارگ نیز بازدید کرد.