عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک

کسب مقام نخست مسابقات ملی شناورهای هوشمند از سوی دانشگاه آزاد اسلامی خارگ

تیم شناور هوشمند دانشجویان مهندسی دریا- ناوبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ در چهارمین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند و در بخش قابلیت‌های ویژه مقام اول و در مجموع مراحل مسابقه موفق به کسب مقام سوم کشوری شدند.

چهارمین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند در بخش دانشجویی به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران آبان جاری به مدت سه روز برگزار شد و تیم شناور هوشمند دانشجویان مهندسی دریا- ناوبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ در بخش قابلیت‌های ویژه مقام اول و در مجموع همه مراحل مسابقه موفق به کسب مقام سوم کشوری شدند.

مسابقات ملی شناورهای هوشمند با هدف ایجاد بستری هدفمند برای خلاقیت و نوآوری دانشجویان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و تقویت ارتباط بین صنعت و مراکز علمی و فرهنگ‌سازی صنایع دریایی کشور در قالب تیم‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

چهارمین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند همزمان با دومین جشنواره «دریا مسیر پیشرفت» در راستای ارتباط موثر و هم‌افزایی میان صنعت و دانشگاه آغار به کار کرد.

در چهارمین دوره این مسابقات که بصورت مشترک با دومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت افتتاح شد، حدود 21 تیم دانشجویی از سراسر کشور شرکت کردند.

معرفی صنایع دریایی و توسعه فرهنگ دریایی، ارتباط صنعت و دانشگاه، آشنایی دانشجویان با امور مهندسی، اشاعه اخلاق کار تیمی و تقویت بنیه خلاقیت و نوآوری دانشجویان از جمله مهمترین اهداف این مسابقه بود.

آیتم های مطرح در مسابقات شناورهای هوشمند برای انتخاب تیم برنده شامل؛ سرعت هوشمند، سرعت کنترل از راه دور، مانور هوشمند، مانور کنترل از راه دور و ارائه طرح های خلاقانه است.

در اختتامیه این مسابقات با بررسی نتایج به دست آمده از سه ماده طراحی، عملکرد و قابلیت خاص شناور، 5 تیم برنده اعلام و 3 تیم نیز به عنوان تیم های برگزیده در بخش آیتم ویژه انتخاب شدند.

تیم شناور هوشمند دانشجویان مهندسی دریا- ناوبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ در بخش قابلیت‌های ویژه مقام اول و در مجموع همه مراحل مسابقه موفق به کسب مقام سوم کشوری شدند.