عمومی | واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه قرآن طرح آموزش مجازی ارائه داد

مهدی کاشیان در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ، در رابطه ارائه طرح آموزش مجازی قرآن کریم در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: طرح «طوبی» طرح آموزش‌های قرآنی کوتاه‌مدت است که از درگاه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود و زیر نظر مستقیم استاد صالح اطهری‌فرد قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم تمام مراحل انتخاب اساتید و پروسه یادگیری آموزش و محتواهای آموزشی برای بازخوردهایی که از کلاس‌ها به عمل می‌آید، اجرا می‌شود.

مسئول غرفه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزش قرآن در سطوح مختلفی شامل آموزش تصحیح قرائت نماز، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، تجوید مقدماتی و تکمیلی، دوره‌های صداسازی، اذان،  تلاوت‌های تقلیدی، تلاوت‌های آزاد مجلسی و مسابقه‌ای، تواشیح، ابتهال، سرود و حتی هنرهای انشاد دینی است و همان‌طور که همه آموزش‌های مجازی محسنات خود را دارند این دوره آنلاین هم همین‌طور است.

وی افزود: در طرح «طوبی» فارغ از مکان و شرایطی که در آن قرار داریم از داخل منزل، محل کار و حتی ماشین به‌راحتی به کلاس آموزشی وصل می‌شویم و به‌صورت آنلاین با استاد مربوطه ارتباط برقرار می‌کنیم. این آموزش کاملاً مجازی و آنلاین است. آموزش‌های مجازی قبل از اجرایی شدن این طرح بیشتر حالت آفلاین، آرشیوی و فایل‌های بارگذاری شده اساتید داشتند.

کاشیان بیان کرد: درگاه الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی در طرح «طوبی» این امکان را به کاربران داده که همانند کلاس حقیقی، به‌صورت تصویری و آنلاین استاد و قرآن‌آموز با هم در ارتباط باشند. قرآن‌آموز فرامی‌گیرد، می‌خواند و استاد رفع اشکال می‌کند. استاد و قرآن‌آموز به‌راحتی با هم صحبت می‌کنند و تصویر همدیگر را می‌بینند و با توجه به امکانات بسیار خوب پشتیبانی فنی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی اعم از پشتیبانی فنی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مراحل تعیین سطح، ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها ، قرآن‌آموز به‌راحتی می‌تواند قرآن را فرا بگیرد.

مسئول غرفه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: این دوره‌های قرآنی ویژه آقایان و بانوان و در محدوده سنی بالای ۱۳ سال می‌باشد و افراد با هر سطحی می‌توانند در کلاس‌های آموزش مجازی شرکت کنند، اما تنها به کسانی از طرف دانشگاه آزاد اسلامی مدرک داده می‌شود که حدنصاب نمره پانزده از بیست را کسب کرده باشند. همچنین، شرکت در سطوح بالا فقط با گذراندن پیش‌نیازهای مربوط یا تایید استاد تعیین سطح امکان‌پذیر خواهد بود.

شایان‌ذکر است، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» هم‌زمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت‌ماه تا ۴ خردادماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.