عمومی | بنیاد ملی نخبگان

مراسم بزرگداشت روز شهرکرد برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ شناخت و آگاهی از پیشینه فرهنگی و تمدن ایران بزرگ می‌تواند سهم بسزایی در افزایش روحیه خودباوری و اعتماد به نفس مستعدان‌برتر داشته باشد. در این بین، آگاهی از تاریخ و رخدادهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هر منطقه ضرورتی دو چندان دارد چراکه زمینه‌ساز ماندگاری نخبگانی و حتی مهاجرت معکوس خواهد شد.

در همین راستا، بزرگداشت روز شهرکرد با مشارکت بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری با حضور جامعه علمی و نخبگانی و همچنین آحاد مردم استان برگزار شد.

تاکید بر شناخت و معرفی ظرفیت‌های انسانی، طبیعی، هنری، جغرافیایی، تاریخی و مذهبی شهرکرد و سایر ظرفیت‌های استان، تشکیل کمیته‌ای برای معرفی جوانان با استعداد و نخبه استان، از مهمترین محورهای این بزرگداشت بود.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، هنری، تاریخی و مذهبی شهرکرد با شرکت بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری و معرفی برخی از مفاخر، مشاهیر و شخصیت‌های برجسته استان، بخش دیگری از این مراسم بود.

در این نمایشگاه بنیاد نخبگان استان، سرآمدان و زندگینامه برخی از مفاخر و مشاهیر برجسته استان را با هدف الگوسازی از آنان برای نسل جوان و همچنین پاسداشت فعالیت‌های نخبگانی و اثرگذار در استان، از طریق عکس و کتاب معرفی کرد.