عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

با راه اندازی دوربین های حفاظتی:امنیت و آرامش درنظام آموزشی دانشگاه آزادقم تقویت شد

مدیر حراست واحد قم از راه اندازی دوربین های حفاظتی در محیط دانشگاه با هدف تقویت امنیت و آرامش در نظام آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی قم خبر داد.

سید مرتضی موسوی درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری آنا درقم اظهارکرد:باراه اندازی دوربین های مداربسته و ایجاد اتاق مانیتورینگ، امنیت و آرامش در نظام آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی قم تقویت شد .

مدیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی افزود :یکی از دغدغه های اصلی والدین دانشجویان در هنگام انتخاب رشته و ادامه تحصیل در یکی از دانشگاهها و مراکز اموزش عالی کشور ،انتخاب دانشگاهی است  که عزیزانشان بتوانند در سایه امنیت و آرامش در مسیر نظام آموزشی کشور حرکت کنند.

سید مرتضی موسوی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با راه اندازی سیستم حفاظتی و نصب دوربین های مداربسته در محیط دانشگاه،توانست مهمترین دغدغه خانواده ها را برای ادامه تحصیل دانشجویان فراهم کند و امنیت و آرامش در نظام آموزشی این دانشگاه را به والدین دانشجویان هدیه دهد.

وی اظهار کرد : در تمامی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور هستند دانشجویانی که به دلیل مواجهه با آسیب های اجتماعی ناخودآگاه ،در محیط آموزشی هنجارشکنی می کنند .لذانصب دوربین های مداربسته میتواند در کاهش هنجارشکنی به عنوان یک عامل بازدارنده موثر باشد .

مدیر حراست واحد قم گفت: تصور بعضی از افراد در ایجاد و نصب دوربین در محیط آموزشی ،ایجاد فضایی امنیتی و پلیس محور است درصورتی که دوربین های مداربسته،فضای دانشگاه را امنیتی،پلیسی ونظامی نکرده است بلکه فضا را برای متخلفین و هنجار شکنان نا امن کرده است .

وی افزود: خداوند را شاکریم که با پیگیری های متعدد توانستیم با حمایت های بی دریغ ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قم،تمامی محیط های آموزشی مجتمع دانشگاهی پردیسان ،اعم محوطه ،پارکینگ ،سالن ورزشی، دانشکده های فنی مهندسی و علوم انسانی در پوشش دوربین های مداربسته حراست قرار گرفت و از اتاق مانیتورینگ قابل کنترل می باشد

سید مرتضی موسوی به تمامی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قم اعم از دانشجویان، کارکنان و کادر هیات علمی توصیه کرد : همجواری دانشگاه آزاد اسلامی قم با حرم مطهر کریمه اهلبیت س و مسجد مقدس جمکران عاملی برای انتخاب والدین دانشجویان برای انتخاب این واحد دانشگاهی برای ادامه تحصیل شده است،لذا تمامی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قم اعم از دانشجویان،کارکنان و استادان با کمک فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در محیط دانشگاه حراست را برای اصلاح ناهنجاری ها یاری کنند.