عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

گرامیداشت ۳۱ اردیبهشت ماه روز ملی اهدای عضو در بیمارستان سینا

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا؛ سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۹۸ خانواده های ایثارگر اهدای کنندگان عضو با هماهنگی واحد فراهم آوری اعضا بیمارستان سینا در سالن پروفسور یحیی عدل این مرکز گردهم آمدند و روز ملی اهدای عضو را گرامیداشتند.
۳۱ اردیبهشت ماه، روزی که امام خمینی (ره) با فتوای حیات بخششان نوید زندگی را به جان خسته بیماران نیازمند پیوند دمیدند چند سالی است که در تقویم رسمی به عنوان روز ملی اهدای عضو نامگذاری شده است.
و در مراسمی که برای گرامیداشت این روز در بیمارستان سینا برگزار شد هر یک از خانواده ها عکس عزیز سفر کرده خود را در دست داشتند و در چهره تک تک آنها غم سفر ابدی و جدایی را در کنار شادی زندگی بخشیدن به انسانی دیگر می توانستی بخوانی. از گوشه چشم هر یک از آنها اشکی جاری بود که با لبخند رضایت از یک انتخاب درست مزین شده بود و صدای کودکان در سطح تالار انعکاس این پیام بود که زندگی جاری است.

در این مراسم به همه خانواده های ایثارگر مدال قهرمانی و تقدیرنامه اهدا شد و به صورت نمادین خانواده رحمتی که پسر ۱۷ ساله خود، به نام عرفان را با اهدای عضو به سوی ابدیت بدرقه کرده بودند بر روی استیج حضور یافتند و مدال قهرمانی و تقدیرنامه دریافت کردند.


مادر عرفان در حالی که بغض راه گلویش را سد کرده بود در سخنانی از خداوند متعال برای همه مادرانی که عزیز خود را از دست داده اند صبر طلب کرد و بیان داشت: از همه خانواده ها می خواهم در این لحظات سخت بهترین تصمیم را بگیرند و تقاضا دارم تنها یک بار صدای قلب عرفان را در سینه گیرنده عضو بشنوم. دست تک تک مادران داغدار را می بوسم.


در ادامه برنامه، ورزشکاری مدال آوری پشت تریبون آمد و خود را اینگونه معرفی کرد؛ بنده اصغر عظیمی هستم قهرمان وزنه برداری کشور بودم اما متاسفانه در سن ۲۲ سالگی دچار مشکل کلیوی شدم و برای ادامه زندگی وابسته به دستگاه دیالیز شدم من از زندگی قطع امید کرده بودم هنگامی که برای دیالیز می رفتم دنیا را برای خود تمام شده تلقی می کردم گاها پیش می آمد که می دیدم که بیماران تخت های کناری من فوت شده اند و من نیز منتظر  زمانی بودم که قلبم از کار بیفتد. اما یک دوست، واحد فراهم آوری بیمارستان سینا را به من معرفی کرد و جا دارد در اینجا دست فرشته هایی را ببوسم که زندگی را به من و افرادی همچون من هدیه کردم و خدا را شاکرم که بعد از پیوند کلیه توانستم مجدد به ورزش بازگردم و در اسپانیا مدال برنز در رشته شنا بگیرم و این مدال را تقدیم می کنم به جوانی که زیر خاک خوابیده و عضو او به من پیوند شده، شاید او الان باید جای من اینجا می بود و تمام این افتخارات صد در صد برای او ست.
و ثبت عکس یادگاری خانواده های اهداء کننده عضو پایان بخش این مراسم خاطره انگیز بود.