عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫نماینده مردم قم: برای جنگ اقتصادی باید مثل سربازان خرمشهر باشیم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی در بازدید از دانشگاه صنعتی قم گفت: جنگ اقتصادی امروز کشور، سربازان خرمشهر را می طلبد نه مسئولینی که آب به آسیاب دشمن می ریزند و از تحریم‌ها برای منافع خود استفاده می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور در بازدید از دانشگاه صنعتی قم وسخنرانی به مناسبت آزادسازی خرمشهر گفت: در زمان پیروزی انقلاب کل دنیا حول دو محور کاپیتالیست و امپریالیسم با محوریت ایالات متحده آمریکا و ابرقدرت شرق و غرب با محوریت اتحادیه جماهیر شوروی که کمونیست و سوسیالیست بودند، می چرخید. انقلاب اسلامی ایران بود که نشان داد حیاط مستقل برای یک کشور چیست.
وی افزود :در آن زمان بود که دشمنان انقلاب هم قسم شدند تا با شروع جنگ هشت ساله تحمیلی این انقلاب را به فروپاشی کشانند. آنها دو هدف را در پیش گرفته بودند، یکی سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی که صدام در مصاحبه هایش چندین بار گفته بود جواب ایران را یک هفته بعد در تهران می دهم و دیگری تجزیه کشور بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور در خصوص تجزیه کشور در زمان جنگ تحمیلی گفت: با حضور پانترکیسم ها و ناسیونالیست های عرب دشمن تجزیه ایران را حتمی و قطعی می دانست. از خوزستان تا سیستان، ترکمن صحرا ، آمل که چندین سال به شهر هزار سنگر معروف بود شهرهای تجزیه شده در نقشه های صدام بوده است. دشمن حتی برای شهرهای ماهشهر، دهلران، موسیان و خرمشهر اسم های عربی هم انتخاب کرده بود.
وی با اشاره به دوره بنی صدر در سال۱۳۶۰ گفت: در آن دوره ما برای جنگ و آزادسازی خرمشهر دواستراتژی داشتیم. یکی از استراتژی بنی صدر که معتقد بود باید زمین داد و امان خرید و استراتژی امام که معتقد بود برای آزادی خرمشهر باید از جان و مال خود بگذریم. اگر تاریخ را مطالعه کنید عملیات های اساسی ایران بعد از دوره بنی صدر شروع شد، عملیات ثامن الائمه که به نقل از امام خمینی فتح الفتح بوده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران جنگ ایمان، اعتقاد و ولایت مداری مردم رمز پیروزی بوده است ولی امروز در جنگ اقتصادی هنوز به ابزارهای لازم مسلح نشده ایم.
جنگ اقتصادی عزم می‌خواهد، ولایتمداری می‌خواهد، ایستادگی مقابل نفوذ سیاسی و فرهنگی می‌خواهد. ما مسئولینی مثل شهید زین الدین می‌خواهیم نه آقازاده هایی که از این جنگ خوشحال هستند چرا که منافع شان در این جنگ است.
وی افزود: اگر امروز را با دوره جنگ قیاس کنیم تدارکات چی ها پول ها را در جیب خود پنهان می کنند تا سربازان که همان مردم هستند از گرسنگی بمیرند. حرف من باجناح سیاسی خاصی نیست. باید با فساد مقابله و مبارزه شود.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور گفت: رهبر می فرمایند تمام مشکلات کشور را خودمان می توانیم داخل کشور حل کنیم. به عنوان مثال اگر از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود و به جوانان اعتماد شود ما نیازی به کشورهای بیگانه نداریم. البته بعضی مسئولین می خواهند روحیه یاس و ناامیدی را در جامعه ترویج دهند و وابستگی کشور را به بیگانگان حفظ کنند. طبق فرموده  مقام معظم رهبری ما خودمان باید دست به تولید بزنیم.
وی با اشاره تحولات مثبت در دانشگاه صنعتی قم از جمله پروژه های عمرانی این دانشگاه گفت : مدیریت دکتررضایی نور از جنس مدیریت جهادی است که کشور ما به آن نیازمند است.با توجه به اینکه این دانشگاه یک دانشگاه فنی است و نیاز به تجهیزات، آزمایشگاه و کارگاه های متعددی دارد که هزینه بر است ولی بنده تمام قد از این دانشگاه رو به رشد حمایت خواهم کرد.