عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند

در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفت: امضای تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی با استانداری کرمان

در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی توسط رئیس‌جمهور، با توجه به رویکردهای مردمی بودن و درون‌زایی مورد تاکید در این سیاست‌ها و به منظور دستیابی به توسعه و توازن منطقه ای و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش خصوصی، تفاهم نامه ای بین استانداری کرمان و دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا رزم‌حسینی استاندار استان کرمان در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال جاری به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: در راستای یکی از بندهای اصلی اقتصاد مقاومتی که مردمی کردن اقتصاد ایران است و براساس منویات مقام معظم رهبری، استان کرمان از چندی پیش کار مردمی کردن اقتصاد مقاومتی را شروع کرده است.

وی افزود: این امر از شهرستان قلعه گنج استان کرمان شروع شد. به این صورت که موسسه بنیاد مستضعفان متولی امر توسعه و اجرای اقتصاد مقاومتی در آن منطقه شد و خوشبختانه به دلیل موفقیت این ایده در منطقه، در کل شهرستان قلعه گنج گسترش پیدا کرد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه استان کرمان تاکنون موفق شده در 60 روستای قلعه گنج صندوق‌های توسعه محلی ایجاد کند، گفت: این صندوق‌ها با مشارکت مردم، نسبت به ایجاد اشتغال و خلق ثروت فعالیت می کنند. به دنبال سرمایه گذاری‌های بنیاد مستضعفان، بخش خصوصی نیز به این حیطه وارد شد که سبب امیدوار شدن مردم و افزایش ضریب امنیتی شهرستان شد.

وی افزود: هم اکنون اقدامات خوبی در حوزه تغییر الگوی کشت توسط مدیریت توسعه منطقه که همان بنیاد مستضعفان است، آغاز شده و خوشبختانه سیاست اصلی اقتصاد مقاومتی که به دنبال توانمند سازی مردم است، در این منطقه انجام شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه این استان در سال جدید با موافقت ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به همراه دو استان دیگر به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است، اظهار داشت: الگوی اقتصاد مقاومتی در کل استان تعمیم داده شده و خوشبختانه موسسات ملی بزرگی مسئولیت مردمی کردن اقتصاد استان را برعهده گرفته اند. در همین زمینه دانشگاه آزاداسلامی به ریاست دکتر میرزاده نیز این موضوع را با علاقمندی پذیرفت و طبق توافقنامه با دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی که از منویات مقام معظم رهبری است، استانداری کرمان با دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت می کند.

رزم‌حسینی ضمن تشکر از دکتر میرزاده به خاطر توجه به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه به منظور جلب مشارکت‌های مردمی، سرمایه گذاری توسط بخش غیردولتی و مدیریت توسعه‌بخشی در شهرستان‌های استان کرمان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه دولت در این زمینه حمایت‌های لازم، برنامه ریزی و کنترل را انجام می دهد، تصریح کرد: این موضوع تمرین سبک جدیدی از مدیریت است و در عمل، اقتصاد مقاومتی در استان پیاده خواهد شد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه این تفاهم نامه از امروز روند اجرایی خود را آغاز خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در پایان سال کارنامه خوبی تقدیم دولت شود.

میرزاده ابراز امیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی طرح های بزرگی برای توسعه استان کرمان انجام دهد

دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این نشست، با اشاره به امضای تفاهم نامه با استانداری کرمان در راستای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی گفت: این ابتکار مخصوص استاندار کرمان است. مهندس رزم‌حسینی از رزمندگان اسلام در سالهای دفاع مقدس است. یک ویژگی انحصاری که طرح ایشان دارد، بکارگیری مجموعه امکانات کشور برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان کرمان است.

وی با بیان اینکه استان کرمان از استان‌های بااستعداد کشور در همه زمینه‌های اقتصادی است، اظهار داشت: در استان کرمان امکان سرمایه گذاری و جلب مشارکت‌های مردمی وجود دارد و این از ویژگی‌های این استان است که به عقیده من عصاره ایران است.

میرزاده با بیان اینکه با امضای تفاهم نامه به استان کرمان، قدم اول برداشته شده، گفت: خوشبختانه در مدتی کوتاه استاندار کرمان موفق به جلب و جذب بیش از 11 مجموعه بزرگ اقتصادی کشور برای توسعه مناطقی از استان کرمان شده که بعضاً این طرح‌ها هم به نتیجه رسیده است.

وی افزود: در راستای مصوبات هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص بحث‌های اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری، دانشگاه آزاد اسلامی نیز می تواند با همکاری استاندار و دستگاه‌های اجرایی استان و با نمایندگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان دکتر آل‌طه فعالیت‌هایی مشروط به اینکه کاملاً اقتصادی بوده و باعث ارزش افزوده به دانشگاه شود، شروع کند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بی‌نیاز نخواهد بود، اظهار داشت: از مجمع نمایندگان استان کرمان به خاطر اطلاعات و تجاربی که در استان دارند، می خواهیم که در اجرای طرح‌ها که بیشتر ظرفیت‌سنجی و انجام برنامه ریزی‌های لازم و سرمایه‌گذاری مستقیم و مشارکتی است، به ما کمک کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ماموریت انجام این کار را به دکتر آل‌طه محول می کنم تا با همکاری همکاران دانشگاه آزاد اسلامی استان و شرکت‌های وابسته به دانشگاه ازجمله شرکت سرمایه گذاری آزاد پاسارگاد یا شتاپ، با انجام مطالعات بهترین گزینه را انتخاب کنند.

وی ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی بتواند طرح‌های بزرگی برای توسعه استان کرمان انجام دهدو در صورت موفقیت، از الگوی استاندار کرمان برای سایر استان‌های کشور نیز استفاده شود.