عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

تاسیس سه مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت ایران با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری

رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: تاسیس سه مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت ایران با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری


در مراسم رونمایی از قرارداد سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در شرکت دانش بنیان فناوران پزشکی رایبد علم و صنعت، دکتر قادری فر (رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) از راه اندازی سه مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت ایران با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری تا نیمه اول سال جاری خبر داد.
دکتر قادری فر در مراسم رونمایی از قرارداد سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه در شرکت دانش بنیان فناوران پزشکی رایبد علم و صنعت که در زمینه ساخت تجهیزات پژشکی فعالیت دارد، ضمن تقدیر از ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران برای شتاب بخشیدن به جریان فناوری نوآورانه در دانشگاه و همدلی دانشگاه علم و صنعت ایران با مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: از زمانی که دکتر ذاکری مسئولیت دانشگاه علم و صنعت ایران را پذیرفتند، جریان نوآوری و تبدیل دانشگاه علم و صنعت ایران به دانشگاه نوآور و مقوم جریان فناوری نوآورانه شتاب بیشتری گرفته و همدلی خوبی بین این دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که خود را تسهیل گر فناوری می داند، شکل گرفته است.
وی افزود: خوشبختانه شعار دانشگاه علم و صنعت ایران در برنامه راهبردی نیز سرآمدی در علم و فناوری و پیشرو بودن در کارآفرینی دانش بنیان است و با طرح های ارزشمندی که در یک سال اخیر در دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز شده، تکرار روزها و هفته های پرشکوهی مانند امروز را انتظار خواهیم داشت. وی با اشاره به راه اندازی اولین مرکز نوآوری دانشگاه با حضور دکتر ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) در دیماه سال گذشته با سرمایه گذاری هلدینگ شرکت های دانش بنیان توسعه رشد معنا، افزود: در شش ماهه اول سال جاری دو مرکز نوآوری دیگر با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در دانشگاه علم و صنعت ایران تاسیس و راه اندازی خواهد شد.


دکتر قادری فر گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوب دیگر در دانشگاه علم و صنعت ایران، تاسیس شرکت سرمایه گذاری هیرمند بود که با هوشمندی انجام شد و منشا خیر خواهد بود.
رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگر سخنان خود در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: معاونت علمی و فناوری خود را مکلف می داند هم برای تامین مالی طرح های فناورانه سرمایه گذاری کند و هم برای محصولات فناورانه بازارسازی نماید. دکتر قادری فر با تاکید بر اینکه فرصت تحریم، سرآغاز بهار علمی در کشور است، گفت: ابزارهای سیاستی مناسبی برای توسعه فناوری در کشور به وجود آمده است. وی از تعریف بسته های حمایتی متنوع از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه موارد تحریمی خبر داد و گفت: هم اکنون تا ۹ برابر سرمایه ثبتی صندوق های پزوهش و فناوری تسهیلات به صندوقها پرداخت می شود.
رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اظهار خرسندی از اینکه همدلی خوبی بین دانشگاه علم و صنعت ایران و مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده، گفت: این قول را خواهم داد که در روزهای آینده هم از دانشگاه علم و صنعت ایران، در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه فناوری خبرهای بهتر و بیشتری خواهیم داشت.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: باید بتوانیم جایگاه مناسب خود را در شبکه فناوری و نوآوری کشور، مشخص کنیم و همدل باشیم و با وحدت کلمه ای که لازمه موفقیت در تمام امور است پیش رویم که راه تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید همین است.

آلبوم تصاویر

Sapp.ir/iust_iran