عمومی | دانشگاه صنعتی امیرکبیر

افتتاح پایگاه اورژانس 240 شهدای دانشگاه

پایگاه اورژانس شهدای دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور دکتر سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه و دکتر پیمان صابریان سرپرست مرکز اورژانس تهران افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پایگاه اورژانس ۲۴۰ شهدای دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز و راه اندازی شده است.
این پایگاه در فضایی بالغ بر ۶۰ متر مربع ایجاد شده است که ۶ نفر به عنوان کادر پشتیبانی در آن فعالیت خواهند کرد.
همچنین در این پایگاه ۲ دستگاه آمبولانس مستقر است.
این پایگاه قرار است علاوه بر ارائه خدمات به خانواده دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مردم مناطق اطراف دانشگاه نیز خدمات ارائه دهد.
راه اندازی کمیته بهداشت، ایمنی و محیط زیست در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
دکتر سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس ۲۴۰ شهدای دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: کمیته بهداشت، ایمنی و محیط زیست در این دانشگاه راه اندازی شده است که مقاوم سازی ساختمان ها و ارائه خدمات اورژانس از اولویت های این کمیته بوده است.
وی افزود: کمیته بهداشت، ایمنی و محیط زیست با حضور رئیس دانشگاه و معاونان تشکیل جلسه می دهد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: از یک سال و نیم گذشته موضوع راه اندازی پایگاه اورژانس در این دانشگاه مطرح شد که به دنبال ایجاد استانداردهای لازم بودیم و اکنون این پایگاه افتتاح شد.
معتمدی عنوان کرد: همیشه در دانشگاه دغدغه داشتیم تا بتوانیم خدمات اروژانس را به نحو احسن به دانشجویان ارائه کنیم.
وی تاکید کرد: این دانشگاه دارای ۱۴ هزار دانشجو است که ۵۰ درصد این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۵۰ درصد در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: باتوجه به اینکه خوابگاه های این دانشگاه نیز در نزدیکی پردیس اصلی دانشگاه قرار دارند بنابراین همواره دغدغه داشتیم که اگر اتفاقی رخ دهد بتوانیم خدمات تخصصی اورژانس را ارائه کنیم.
معتمدی تاکید کرد: پایگاه اورژانس دانشگاه تنها خاص ارائه خدمات به دانشگاه نیست بلکه به مردم منطقه نیز سرویس ارائه خواهد داد.
وی گفت: براساس آمارهای موجود تاکنون اتفاق های زیادی در دانشگاه رخ نداده است اما باید جانب پیشگیری را دنبال کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: برنامه داریم با سازمان آتش نشانی نیز مذاکره کنیم تا از این نهاد نیز پایگاهی در دانشگاه داشته باشیم.
پیمان صابریان سرپرست مرکز اوژانس تهران نیز در این مراسم گفت: باتوجه به شرایط منطقه ای که دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آن مستقر است، تراکم زیاد جمعیت و مراکز تجاری بنابراین این پایگاه اورژانس دانشگاهی می تواند کمک بسیاری به منطقه کند.
وی اظهار داشت: در شهر تهران به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک پایگاه اورژانس باید وجود داشته باشد که درحال حاضر با استانداردها فاصله داریم.