عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری جلسه برون بخشی طرح ملی بسیج فشارخون بالا و کارگروه سلامت و امنیت غذایی و مجمع سلامت شهرستان سروآباد

برگزاری جلسه برون بخشی طرح ملی بسیج فشارخون بالا و کارگروه سلامت و امنیت غذایی و مجمع سلامت شهرستان سروآباد چهارشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۸
مورخ یکم خرداد ماه با حضور کلیه ادارات شهرستان سروآباد، رئیس و مسئولین واحدهای بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان اولین کارگروه سلامت  و امنیت غذایی و مجمع سلامت شهرستان و همچنین جلسه هماهنگی برون بخشی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در فرمانداری شهرستان سروآباد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد در این جلسه معاون فرماندار شهرستان سروآباد ضمن تاکید بر اجرای مصوبات جلسات گذشته و همچنین تشریح موضوع مهم سلامت جامعه و مشارکت مردم اظهار داشتند: یکی از سرفصل‌های مهم کاری همه ما حوزه بهداشت و درمان میباشد که اهتمام بخشیدن و سهیم بودن همه ما و ترغیب مردم به مشارکت در این حوزه از وظایف اصلی ما خواهد بود. تحقق جامعه سالم در گروه اهتمام دادن به برنامه‌های سلامت تدوین شده از جانب وزارت بهداشت می‌باشد که مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان تولیت این امر مهم را به عهده دارد.
مهندس محمدکریم حسینی رئیس مرکز بهداشت شهرستان ضمن تشریح برنامه‌های امروز مجمع و کارگروه سلامت اظهار داشتند: علاوه بر بررسی مصوبات جلسه کارگروه سلامت گذشته، امروز با توجه به شروع اجرای طرح ملی و سراسری بسیج کاهش فشارخون بالا که طرحی همه جانبه و وسیع میباشد و با توجه به پراکندگی جمعیت شهرستان بویژه در این ایام سال نیازمند همکاری و مساعدت بیشتر نهادها و ارگانهای دولتی برای هر چه بهتر اجرا شدن این است.
در ادامه مهندس عابد سعیدیان‌فرد کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان ضمن قرائت مصوبات جلسه قبل کارگروه سلامت امنیت غذایی به برخی موضوعات منجمله بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا، سگهای ولگرد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب،، مسمومیت‌های غذایی با تاکید بر قارچهای خوراکی خودرو، بررسی نواقصات بهداشتی کشتارگاه شهر سروآباد پرداختند و راهکارهای لازم در خصوص عملیاتی نمودن این موضوعات و مصوبات قبلی ارائه داده شد.
همچنین مسعود وطنخواه کارشناس مسئول واحد مبارزه و پیشگیری از بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان ضمن قرائت دستورالعمل اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشارخون،  به تشریح نحوه همکاری ادارات و نهادهایی که می‌توانند در اجرای هر چه بهتر طرح مذکور مرکز بهداشت را یاری نمایند پیشنهاد دادند که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در بخش تبلیغات و انتقال اخبار در فضای مجازی و همچنین در رسانه‌های استانی به معرفی و نحوه اجرای طرح همکاری نمایند. نصب بنر و پلاکارد توسط شهرداری در سطح شهر اقدام گردد. نیروی انتظامی در تامین امنیت ایستگاههای ثابت شهری اقدام نماید. کلیه ادارات با نیروهای ارزیاب در اجرای طرح همکاری داشته باشند و در پایان فرمانداری شهرستان به عنوان رابط و هماهنگ کننده ادارات و مجریان طرح معرفی گردید.
sapp.ir/muksarvabad
@muksarvabad
منبع: روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد