عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

واسعی: تحقق جامعه شیعی بدون پیروی از سیره اهل‌بیت(ع) ممکن نیست

به گزارش روابط عمومی واحد تبریز، دومین نشست گفتمان علمی انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور سیدعلیرضا واسعی استاد دانشگاه و دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مولف کتاب راهبردهای ائمه‌اطهار(علیهم‌السلام) در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی و صادق ملکی آوارسین دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و ناقد جلسه برگزار شد.

واسعی در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار آنا در تبریز اظهار کرد: مشکلات اخلاقی و ناهنجاری‌های امروز جوامع اسلامی، محققان و اندیشمندان زیادی را به تامل و تحقیق واداشته تا راهکارهایی برای اصلاح آن بیابند.

وی اضافه کرد: کتاب راهبردهای ائمه اطهار(ع) در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی تالیف شده تا براساس سنت و سیره پیشوایان معصوم(ع) الگوی مناسبی برای رویارویی با کژی‌ها و ناهنجاری‌ها ارائه دهد.

دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: با این رویکرد که تحقق جامعه برین شیعی، بدون پیروی از سیره آن بزرگان در مرحله شعار باقی می‌ماند و بهترین شاخص سنجش ارزش‌مداری جامعه، هم‌سویی با سنت و الگوی رفتاری آنان است.

دومین نشست گفتمان علمی انقلاب اسلامی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد تبریز، معاونت علمی نمایندگی آستان قدس رضوی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی و با حضور پرشور استادان دانشگاه در سالن شمس واحد تبریز برگزار شد.