عمومی | دانشگاه هنر اصفهان

برگزاری نشست قرآنی و تقدیر از برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه هنر اصفهان

امور فرهنگی دانشگاه با همکاری کانون قرآن ، نشست قرآنی ویژه ای را به مناسبت ماه مبارک رمضان و تقدیر از برگزیدگان بخش های کتبی و شفاهی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با سیزدهمین روز از ماه ضیافت الهی در دانشکده مرمت برگزار کرد.
ابتدای جلسه با سخنرانی قاری و مبلغ پیشکسوت ، استاد سید ناصر رضوی شروع شد ایشان در خصوص قرائت قرآن به سبک و مقام های متفاوت صحبت نمودند و از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) بهترین قرائت را قرائتی دانستند که ترس از خدا در چهره قاری قرآن احساس شود گویی که قرآن دارد بر او نازل می شود .
در ادامه متذکر شدند که تنها متنی که در هستی همه چیز را در اختیار خودش قرار می دهد قرآن است و هنرمندی به معنای واقعی هنرمند است که قرآن در وجود او ریشه و غوغایی به پا کند . رسول اکرم (ص) در این زمینه می فرمایند: بهترین شما کسی است که هم قرآن بیاموزد هم آموزش دهد یعنی در حال یاددادن قرآن یادبگیرد و در حال یادگرفتن یاد بدهد . کسی که عاشق قرآن شد خدا به او الهام می کند و بهترین هنرها را به او دیکته می نماید و در پایان به همه این پیام را هدیه کردند که شما عاشق قرآن باشید تا خداوند عاشقانه دستتان را بگیرد و در حالی که عاشق قرآن هستید عاشق قرآن هم پرورش دهید .
از برنامه های دیگر این نشست تلاوت قرآن با صوت بسیار زیبا و دلنشین توسط استاد حمزه عوده زاده بود و بعد از آن اهدا لوح تقدیربرگزیدگان جشنواره و جوایز نقدی و فرهنگی رتبه های برتر مسابقه کتابخوانی طبیب عشق بود.