عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

درباره تغذیه بین افطار تا سحر چه می‌دانید؟

نگار چاهی‌بخش با اشاره به پرسش زیاد روزه‌داران در خصوص چگونگی تغذیه‌ی بین افطار تا سحر افزود‌: تاکید ویژه در این است که روزه‌داران عزیز از مصرف تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحر پرهیز کنند؛ چرا که این مواد، دیرهضم هستند و باعث می‌شود که هنگام سحر به دلیل پر بودن معده میل به غذا کم شود.
وی مصرف آب در این فاصله را با توجه به فصل گرما بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بهترین نوشیدنی آب است و بعد از آن مایعات دیگر مثل چای کم‌رنگ، دوغ کم‌نمک، آب میوه‌ها (ترجیحاً آبمیوه طبیعی)، آب سبزیجات، سوپ‌ها (به‌خصوص سوپ سبزیجات)، انواع عرقیجات گیاهی خنک مانند کاسنی، بیدمشک، شاتره، گلاب و یا نوشیدنی‌های گیاهی دیگر مثل تخم شربتی و خاکشیر و حتی انواع میوه‌ها وسبزیجات توصیه می‌شود.
کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی تامین فیبر را از دیگر خواص میوه و سبزیجات دانست و افزود: فیبر غذایی برای دستگاه گوارش مفید است و از یبوست و سایر عوارض گوارشی جلوگیری می‌کند.
چاهی‌بخش تاکید کرد: یک نکته در مورد چای که اهمیت دارد این است که نباید  بلافاصله بعد از شام، چای مصرف شود چون می‌تواند جذب آهن را کاهش بدهد و بهتر است به جای مصرف مواد قندی مضر در کنار چای، از خرما یا توت خشک یا کشمش و مانند اینها استفاده شود.
انتهای پیام/ کدخبر- کد