عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

چهارمین مورد اهداء عضو کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از چهارمین مورد اهداء عضو استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان؛ دکتر غلام عباس سبز گفت: مرحوم داریوش عباسی ۲۷ ساله ساکن گچساران، همزمان با روز ملی اهداء عضو، چهارمین پیام آور ایثار و گذشتِ استان در سال ۹۸ بود که در سانحه رانندگی دچار مرگ‌ مغزی شد اما با بزرگ منشی خانواده فرهیخته عباسی به هموطنانش جانی دوباره بخشید.

وی ادامه داد: این خانواده بزرگ و ایثارگر در لحظاتی جانکاه و طاقت فرسا، با تصمیمی درست و انسانی، زندگی دوباره را به هم وطنانش اهداء کردند.

مسئول تیم فراهم آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ضمن تقدیر از خانواده عباسی گفت: مرحوم عباسی که در ۲۹ اردیبهشت بر اثر سانحه رانندگی دچار ضربه مغزی شده و به کما رفته بود در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری شد.

سید سینا سعیدی افزود: بعد از تایید مرگ مغزی این مرحوم، تیم فوق تخصصی پیوند اعضاء مرکز ابوعلی سینا شیراز اولین ساعات صبح چهارشنبه اول خرداد ۹۸ در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافتند و با همکاری تیم پیوند اعضاء کهگیلویه و بویراحمد، برداشت کلیه ها و کبد را انجام دادند تا با اهداء آنها به هموطنان، جانی دوباره بخشند .