عمومی | دانشگاه فرهنگیان

با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می توانیم در برابر تهیدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان حجت الاسلام والمسلمین ماسوری نماینده معاونت فرهنگی سازمان مرکزی با حضور در محفل انس با قرآن دانشجویان دانشگاه های استان به میزبانی  دانشگاه فرهنگیان استان لرستان اظهار داشت: قرآن کتابی برای تمام اعصار و قرون است و در تمام زمینه های زندگی بشری اعم از فرهنگ، اجتماع، تربیت، معنویات و ... راهکار و برنامه مدون دارد که عنایت به آیات الهی می تواند ما را در راه سعادت رهنمون سازد.

وی با قرائت آیه الا بذکر الله تطمئن القلوب

الا بذکر الله تطمئن القلوب
اظهار داشت که قرآن تاکید می کند دل ها فقط با ذکر خدا آرام می گیرد و لذا همه دانشجویان را به انس با قرآن مجید فراخواند و اظهار داشت در خانه ای که قرآن حضور ملموس داشته باشد شیطان جایی ندارد .

حجت الاسلام ماسوری در ادامه افزود: قرآن، کلام پروردگار مهربان است. خواندن و نگاه به آیات آن، زنگار را از دل می زداید و انسان با تلاوت هر آیه، پله ای از نردبان معنویت را طی می کند. این تلاوت، خود زمینه انس را فراهم می آورد.مقام معظم رهبری مدّ ظله در این باره می فرماید:من بارها گفته ام، باز هم می گویم: ما تلاوت برجسته قرآن را در این کشور دنبال می کنیم، برای این که اُنس با قرآن و تلاوت قرآن در بین مردم عمومیت پیدا کند. عزیزان من! باید با قرآن اُنس پیدا کنید. ۱

در پایان وی بر برگزاری و ادامه چنین محفل هایی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد .