عمومی | دانشگاه تهران

دوره آموزشی تخصصی «آزمایشگاه سبز» در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از دفتر مدیریت سبز، در جهت حفظ محیط‌زیست و حرکت به سوی دانشگاه سبز، دوره آموزشی تخصصی «آزمایشگاه سبز»، از سوی مرکز آموزش‌های ضمن خدمت دانشگاه در زمستان ۱۳۹۷ و بهار ۱۳۹۸ ویژه کارشناسان آزمایشگاه‌های پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران برگزار شد.
در این کلاس‌های تخصصی ۱۰۵ کارشناس آزمایشگاه در چهار گروه شرکت کردند. کاهش مصرف آب، انرژی و مواد اولیه؛ به حداقل رساندن اثرات و آسیب‌های و خطرات ناشی از تجهیزات و مواد؛ ارائه راه‌کارهای نوین و کنترل آلودگی آب، هوا، صوت و نور؛ بازچرخانی و تفکیک آب خاکستری و سیاه و معرفی پسماندهای مختلف در آزمایشگاه و تفکیک اصولی را می‌توان از جمله اهداف دوره آموزشی تخصصی «آزمایشگاه سبز» برشمرد.
هم‌چنین بررسی دستگاه‌های مختلف در آزمایشگاه و بهینه‌سازی مصرف انرژی آنها؛ مدیریت مصرف مواد اولیه و تعمیر، نگهداری و طول عمر دستگاه‌ها در آزمایشگاه نیز از دیگر اهداف این دوره تخصصی بود.
مرکز آموزش‌های ضمن خدمت به‌منظور توانمند‌سازی کارکنان و مدیران دانشگاه، دوره‌های آموزشی همچون اصلاح الگوی مصرف، آشنایی با مبانی دانشگاه سبز و سومین برنامه راهبردی را برای کارکنان دانشگاه و همایش یک روزه دانشگاه سبز را ویژه معاونان اداری و مالی واحدهای دانشگاه برگزار کرده است.