عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری دومین نشست معاونت بین‌الملل دانشکده توانبخشی در سال جدید

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در ابتدای نشست پس از بررسی و تبادل نظر میان اعضای شورا توافق شد با هدف پایش برنامه عملیاتی ۴ ساله؛ نمایندگان گروه‌های آموزشی، فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده گروه‌ها در سال ۹۷ همراه با مستندات آن را تا پایان اردیبهشت‌ماه به این معاونت ارسال کنند تا در خصوص فعالیت‌های گروه‌های آموزشی در حوزه معاونت بین‌الملل پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد.
در ادامه نشست دکتر آزاده شادمهر معاون بین‌الملل دانشکده به ارائه گزارشی از فعالیت‌های و اقدامات این معاونت طی چند هفته اخیر پرداخت. وی با اشاره به نشست برگزار شده دکتر هادیان، ایشان و دکتر میر با معاون وزیر بهداشت افغانستان در مجمع جهانی سلامت از برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و کلاس‌های تابستانی برای دانشجویان رشته فیزیوتراپی دانشگاه ابازنبیل در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تعدادی از دروس آنان که جزو کوریکولوم آموزشی دانشگاه نیست پس از انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه و دانشگاه ابازنبیل افغانستان خبر داد و افزود: پس از برگزاری این دوره‌ها به آنان double degree در مقطع کارشناسی تعلق خواهد گرفت.
معاون بین الملل همچنین با اشاره به پذیرش درخواست رئیس دانشکده، دکتر محمدرضا هادیان و ایشان از دکتر کاظمی نایب رئیس انجمن بین المللی طب سوزنی و دکتر فرناندز  برای برگزاری کارگاه ،Health Preservation by Chinese Medicine and Qi gong کارگاه‌های این‌چنینی را فرصت مناسب برای همکاری بین رشته‌های مختلف دانست و تصریح کرد: هم افزایی میان رشته‌های مختلف زمینه ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای را فراهم خواهد کرد .
در بخشی از این نشست دکتر شادمهر به ارائه گزارشی از نشست برگزارشده با دکتر متوسلی معاون دانشجویی معاونت بین‌الملل دانشگاه، کارشناس این معاونت و تعدادی از دانشجویان بین‌الملل و ایرانی دانشکده که در رابطه با کمیته بین‌الملل دانشجویی داشتند، پرداخت. پس از بحث و تبادل نظر میان اعضا تصمیم بر این شد که دانشجویان عضو کمیته بین‌الملل دانشجویی به عنوان بازوی اجرایی معاونت بین‌الملل در رویدادهای بین‌المللی این دانشکده فعالیت داشته باشند.
همچنین از نمایندگان گروه‌های آموزشی خواسته شد تا اطلاعات مربوط به فعالیت های بین‌الملل گروه خود را در اختیار اعضای کمیته قرار دهند تا با به اشتراک‌گذاری آن‌ها در نهایت به جذب متقاضی در دانشکده کمک شود. در بخشی از این نشست پس از بحث و تبادل نظر توافق شد زمان‌بندی برگزاری سخنرانی‌های به زبان انگلیسی در سال جاری از مهرماه ۹۸ تا خرداد ۹۹ برنامه‌ریزی شود. در ادامه نشست دکتر سیده مریم خدامی مدیر گروه گفتاردرمانی، موضوع درخواست متقاضی کشور لبنان برای حضور در دوره کارشناسی ارشد گفتاردرمانی را مطرح کرد و از موافقت گروه گفتاردرمانی در خصوص پذیرش ایشان خبر داد.
در پایان جلسه پرونده هفت نفر از متقاضیان خارجی تحصیل در دانشکده از کشورهای عراق و پاکستان در رشته فیزیوتراپی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مطرح شد که با پذیرش هر هفت نفر ایشان مشروط بر توانمندی زبان انگلیسی موافقت شد.

عکاس و خبرنگار: لیلا روستا