عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

دومین جلسه ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون در سروآباد

دومین جلسه ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون در سروآباد دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

مورخ ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور دکتر معروف احمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد و رئیس مرکز بهداشت شهرستان، مسئولین واحدهای بهداشتی و مدیر دفتر پرستاری بیمارستان شهید چمران سروآباد در دفتر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد دومین جلسه هماهنگی ستاد اجرایی طرح ملی کنترل فشار خون برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد در این جلسه مسعود وطنخواه مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان سروآباد ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته اظهار داشتند که طی هماهنگی و جلساتی که با مسئولین اداری و لشکری شهرستان سروآباد داشتیم گزارشی از اجرای طرح ملی فشارخون بالا در سراسر کشور داده شد و هماهنگیهای لازم و در خصوص همکاری نهادهای دولتی و نظامی به عمل آمد.

دکتر معروف احمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین واحدهای بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و همچنین مدیر داخلی و مسئول دفتر پرستاری بیمارستان شهید چمران جهت هر چه بهتر برگزاری طرح مذکور اظهار داشتند: اجرای هر طرح و برنامه‌ای که گروه هدف آن طیف وسیعی از مردم را در برمی‌گیرد مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه خواهد بود که بایستی کارها و امورات به نوعی صورت پذیرد که مردم با آگاهی در این گونه برنامه‌ها مشارکت داشته باشند که خوشبختانه با ابزارهایی که در اختیار داریم و نیروی انسانی کارآمدی که در شبکه بهداشت و درمان شهرستان وجو دارد به برگزاری طرح بسیج ملی فشارخون بالا خوشبین هستیم و این وعده را به مردم می‌دهیم که از تمام ظرفیتها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان جهت برگزاری این طرح استفاده خواهیم کرد.

در این جلسه پس از بررسی کلیه امکانات و نیروی انسانی موجود و کارآمد مقرر گردید صدور ابلاغ برای کلیه اعضا ستاد اجرایی شهرستان. آموزش و معرفی ناظران شبکه بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشکی کردستان. تعیین محل استقرار ایستگاه‌های ثابت شهری سروآباد و اورامان و ارسال مختصات آن به دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین مقررگردید با فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سروآباد جهت تامین امنیت جایگاه‌های ثابت شهری هماهنگب لازم به عمل آید. مقرر گردید پرسنل بیمارستان که جهت اجرای این طرح در بیمارستان ان را عملیاتی خواهند نمود آموزشهای لازم و صدور گواهینامه آموزشی صورت پذیرد. مقرر گردید از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد همچنین مقرر گردید متخصص داخلی بیمارستان به صورت ویژه در این طرح نظارت داشته باشد.

لازم به ذکر است که عملیات اجرایی این طرح همزمان با سراسر کشور در فاز اول در کلیه خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و پایگاه‌های سلامت از تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه آغاز گردیده و فاز دوم عملیات اجرایی طرح بسیج ملی کاهش فشارخون بالا پس از ماه مبارک رمضان با برپایی ایستگاه‌های ثابت شهری که در دو شهر سروآباد و اورامان و همچنین بیمارستان شهیدچمران سروآباد و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در تاریخ ۱۷ خرداد ماه آغاز و در تاریخ ۱۵ تیرماه این طرح خاتمه خواهد یافت.

@ muksarvabad



منبع: روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد