عمومی | دانشگاه شیراز

پیام تسلیت رئیس دانشگاه به مناسبت درگذشت دکتر حکیم‌الهی استاد شیمی دانشگاه شیراز

بازگشت همه به سوی اوست...!
از شمار دو چشم یک تن کم وز شمار خرد هزاران بیش


با کمال تاسف و تاثر، خبر درگذشت استاد گرانمایه، دکتر غلامحسین حکیم الهی، شیمیدان برجسته ی کشور و استاد شیمی دانشگاه شیراز دریافت شد و جامعه ی علمی و دانشگاهی کشور را باری دیگر، در غم و ماتم ازدست دادن یکی دیگر از دانشمندان این مرزوبوم فروبرد. بی تردید این رویداد ناگوار، ضایعه ای عظیم در مجموعه ی علمی و فناوری کشور و فقدانی جبران ناپذیر برای جامعه ی بزرگ دانشگاه شیراز است.
شادروان دکتر حکیم الهی، عمر گران بهای خود را در راه اعتلا و پیشرفت علم و دانش این مرز و بوم صرف کرد و با وجود سال ها دوری از وطن، همواره به تحقیق در حوزه ی شیمی آلی حیاتی مشغول بود و دستاوردهای بسیار ارزشمندی از خود به جا گذاشت که تا ابد، به منزله ی مرجعی استوار از تحقیق علمی، نزد پژوهشگران ماندگار خواهد بود.
ایشان افزون بر نقش آفرینی بی وقفه در مقام استادی دانشگاه، از بانیان بسیار موثر در راه اندازی دوره ی دکترای شیمی در ایران در سال ۱۳۶۴ بود و بدین ترتیب در تعلیم و پرورش دانشجویان، استادان و صاحب نظران علم شیمی، خدمات ارزشمندی را به میهن عزیز اسلامی ارائه نمود.
امید که دانشجویان و همکاران عزیز، راه این استاد والامقام را که آیینه ی تمام نمای اندیشه ورزی و فروتنی است، ادامه دهند و همچنان نام و یاد ایشان را در آسمان پر فروغ علم و دانش، درخشان نگاه دارند.
اینجانب با اندوهی فراوان، درگذشت این استاد فرزانه را نخست به خانواده ی مکرم ایشان و سپس به جامعه ی علمی و دانشگاهی کشور، به ویژه همکاران ارجمندم و دانشجویان عزیز ایشان در دانشگاه شیراز تسلیت عرض نموده، برای آن جاودان نام غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان، شکیبایی و آرامش از خداوند متعال خواستارم.

حمید نادگران
رئیس دانشگاه شیراز